• Äldre 22 Jun 16:25
    15697 visningar
    39 svar
    39
    15697

    Vilken Hemglassbil ska jag rita?

    Hej!

    Jag tycker väldigt mycket om Hemglassbilar deras melodier, hur dom ser ut, familjen som finns på dom etc. Jag tycker också om att rita dom. Det är mitt speciella intresse.

    Nu när jag skall rita min nästa Hemglassbil så vet jag inte vilken som jag skall rita. Jag funderar mellan OPT 320 och XNO 345.

    För er som inte vet skillnaden på dom så kan jag publicera en bild på dom båda och för er märkesintresserade så kan jag tala om för er att OPT är av märket Mercedes, och XNO är av det ovanligare märket Iveco.

    Fråga 1 : Vilken ska jag rita? Skriv också gärna lite kort om varför ni valde just den bilen.

    Fråga 2 : Har ni några speciella intressen? Vilka då?

    Här är en bild på Xno 345:

    Här är en bild på OPT 320:



    Jag hoppas verkligen på trevliga svar.

    Vi får se vilken bil som vinner!

    Ha en trevlig midsommar.

  • Svar på tråden Vilken Hemglassbil ska jag rita?
  • Äldre 22 Jun 16:26
    #1

    Oj, bilden på XNO kom inte fram. Jag publicerar den igen här:



    Hoppas att det fungerar.

  • Äldre 22 Jun 16:26
    #2

    Oj, nu kom bilden fram 2 gånger. Jag beklagar.

  • Äldre 22 Jun 16:37
    #3

    Jag tycker att du ska rita OPT 320. Den ser lite snällare ut. Dessutom har jag dålig erfarenhet av Iveco. :p

  • Äldre 22 Jun 16:39
    #4

    Jag blev jätteglad när jag läste detta. Åh, tack för din röst!

    Vad är det som gör så att den ser "snällare" ut? Är det nummer 17, eller är formen snällare/mjukare?

    Tack för din röst! Jag ser fram emot flera svar.

  • Äldre 22 Jun 16:45
    #5

    Jag tror att Mercedes är en bil med bättre kvalitet än Iveco. Den håller litet mera.

    Jag ser fram emot att få börja rita!

    Fler ?

  • Äldre 22 Jun 16:50
    #6

    Och för årsmodellsintresserande personer så kan jag tala om för er att OPT 320 är från 2013 och att XNO 345 är från 2006.

  • Äldre 22 Jun 16:56
    #7

    Det var en ovanligt specifik fråga Skrattande Hur vet du så mycket om glassbilar?


  • Äldre 22 Jun 17:00
    #8
    Intressant tant skrev 2018-06-22 16:56:15 följande:

    Det var en ovanligt specifik fråga  Hur vet du så mycket om glassbilar?


    Jo, först var jag jätterädd för dom flesta glassbilarna med den gamla melodin i många år, men efter 2013 då dom nya bilarna kom som tex. OPT, då började dom få en ny melodi istället, den låter exakt likadant som den gamla men tonen är lite mera "mjuk" och snäll för öronen att lyssna på. Och den tycke jag om, och så småningom så vande jag mig även vid den gamla melodin och nu gillar jag nästan alla glassbilar.

    Jag känner dessutom dom flesta säljarna.
  • Äldre 22 Jun 17:04
    #9
    Intressant tant skrev 2018-06-22 16:56:15 följande:

    Det var en ovanligt specifik fråga  Hur vet du så mycket om glassbilar?


    Jag gillar att svara på sådana här frågor!
  • Äldre 22 Jun 17:19
    #10

    Har ni också speciella intressen, precis som jag? Eller...?

    Åh... jag väntar så spänt på flera svar och får alltid ett enormt leende på läpparna när jagläser det!

Svar på tråden Vilken Hemglassbil ska jag rita?