• luddekudde

Arg. Hela. Tiden.

Jag träffade min sambo för 2,5 år sedan. Det var som en film då vi sågs för första gången på en fredag och han åkte inte förrän på måndagen. Vi satt bokstavligen ihop. Men. Nu är allt verkligen skit. Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla situationen. Jag har alltid haft jobb med stabil ekonomi medan han haft något ströjobb som han skött ömsom bra och ömsom dåligt. Sedan ett halvår tillbaka är det jag som står för ekonomin helt. Jag börjar ledsna på detta och ger honom ultimatum att fixa en inkomst annars drar jag. Då kommer han med motargument att jag stör honom i hans arbete och så vidare att det är därför han inte fixar att ha det kvar. Till saken hör är att jag jobbar sjukt mycket för att få det att gå ihop och jag åker även till annan ort för att få det att funka, ibland 30 mil bort. Medan han är hemma och lär sig om sig själv som han säger...

Sen ett annat bekymmer. Han kan göra mig så fruktansvärt arg att jag bara vill dra av mig håret. Jag är så frustrerad på situationen att jag mår väldigt dåligt. Vet ej hur jag ska tackla detta? Kan inte prata med mina närmaste då de på en gång skulle säga att jag skulle lämna honom. Men jag har för mycket känslor. HJÄLP!

• Svar på tråden Arg. Hela. Tiden.
  • äldreochklokare

låter som om ni inte ska vara ihop. Du mår dåligt och han är en väldigt stor bidragande orsak till det. Du kommer må så mycket bättre om du kommer ifrån honom, det kommer du märka fort och då kan du vara säker på att du vet vilket beslut som är det rätta. 

Han får lära sig om sig själv på egen hand, i ett annat boende. 

• äldreochklokare

och för mycket känslor? Hur menar du? Det som går att utläsa ur din text är mycket frustration, ilska, kanske ångest, olycklig - jag ser då inga känslor som visar varför du skulle stanna? 

• Akira Öken

Stör du honom i hans arbete och var det därför han inte kunde fortsätta arbeta?

Om du, trots hans beteende vill fortsätta vara tillsammans med honom, är mitt förslag att ni blir särbos.

• luddekudde

Jag har mycket känslor för honom. För han är en väldigt intressant person. Han är som ingen jag träffat innan. Menar det inte som ett försvar mot honom utan mer en förklaring :) men ärligt talat vet jag inte vad jag har för känslor egentligen. Jag är i ett skede där: jag kan inte leva med honom och inte utan honom.

Han arbetar hemifrån, därför tycker han att jag ?stör? honom. Särbos är väl en idé då.

Svar på tråden Arg. Hela. Tiden.