• Anonym (Kaffedraken)

    Syskonvagn, behöver tips!

    Om allt går som det ska så blir det 18 månader mellan mina yngsta, och vi har så smått börjat titta på syskonvagnar.

    Vilket är bäst, på bredden, längden eller höjden?

    Någon som har tips på bra vagn som inte är alldeles för klumpig och som går att köra i snö och terräng helst.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Syskonvagn, behöver tips!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi köpte en Bugaboo donkey. Mest för att jag bara hittade Emmaljunga viking och Bugaboo där man kan välja om sittdelen ska vara framåt eller bakåtvänd. Vägrar ha mina barn framåtvända när dom är typ sex månader. Sen är det smidigt att kunna göra donkeyn till enkelvagn. Vi använder den just nu i väntan på lillasyster. Hoppas vi kommer vara nöjda även när hon kommit :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för svar!

    Hur är den att köra i terräng och snö?

    Hade en Bugaboo bee förut, men tyckte den var jobbig att köra långa promenader och på skogsvägar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Beemo premium syskonvagn går att ha sittdelarna bakåtvända. Någon som har erfarenhet av den?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Delilah2001 skrev 2018-06-23 18:18:01 följande:

    Tack för svar!

    Hur är den att köra i terräng och snö?

    Hade en Bugaboo bee förut, men tyckte den var jobbig att köra långa promenader och på skogsvägar.


    Har inte haft den någon vinter ännu. Tror nog inte det är den bästa terrängvagnen. Men man kan ju låsa framhjulen
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilken prisklass tänker du? Hur bor ni? Vars i Sverige bor ni? Hur ofta kommer vagnen användas? Kommer vagnen användas i lokaltrafiken (och i så fall, hur ofta)?

  • Anonym (Kaffedraken)
    fjanten skrev 2018-06-23 22:34:29 följande:

    Vilken prisklass tänker du? Hur bor ni? Vars i Sverige bor ni? Hur ofta kommer vagnen användas? Kommer vagnen användas i lokaltrafiken (och i så fall, hur ofta)?


    Vi bor i Göteborg. Kommer använda vagnen nästan dagligen. Aldrig i kollektivtrafiken. I köpcentrum och butiker kommer den användas ibland.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Delilah2001 skrev 2018-06-24 13:46:50 följande:

    Vi bor i Göteborg. Kommer använda vagnen nästan dagligen. Aldrig i kollektivtrafiken. I köpcentrum och butiker kommer den användas ibland.


    Ska den få plats i bil, och vilken bil i så fall?
  • Anonym (Kaffedraken)
    fjanten skrev 2018-06-24 13:52:10 följande:

    Ska den få plats i bil, och vilken bil i så fall?


    Den ska få plats i bilen. Vi har en WV sharan.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Emmaljunga double viking? Bättre pris än bugaboo donkeyn, däremot kan man inte göra den till en singel. Å andra sidan är det ju bara att behålla storasyskonets nuvarande singelvagn och börja använda den till småsyskonet senare. Ni har väl hyfsat bagageutrymme i en sharan när/om syskonvagnen måste med?

    Annars har jag hört gott om mountain buggys syskonvagn, phil och teds syskonvagn, och donkeyn förstås.

    Beemon har jag inte hört något om. Prova googla recensioner..?

    Vi har oftast singelvagn för våra ungar, sedan storebror var runt 18 månader. Han har ståbräda med en sittdel. Då har vi sällan varit iväg så han behövde sova i vagen. Nu har vi en joie syskonsulky i bilen som vi drar fram på typ shoppingcentrum. Barnen är snart 2,5 och 1,5 år nu.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja vi kommer behålla sittvagnen vi har nu, så det är inte nödvändigt att syskonvagnen kan göras om till singelvagn.

    Det är rätt gott om plats i bagaget på bilen, så det kommer nog inte bli problem.

    Tack för tipsen, jag ska kolla upp de vagnarna!

Svar på tråden Syskonvagn, behöver tips!