"Fitnesstjejer" på Instagram.
Jag satt och bläddrade igenom instagram och det är ingen nyhet att 90% av det som kommer upp är så kallade fitnesstjejer.
Tjejer som står och posar med rumpan rakt in i kameran, iklädda i löjligt hårt åtsittande tights, helsminkade och pushup så brösten är uppe vid hakan.
Övningarna som görs är nästan enbart övningar som de framhäver sexighet -squats, utfall, marklyft, nästan alltid fokus på rumpa.
Att dessa tjejer tränar och är i bra form råder inga tvivel om (även om mycket är genetik).
Frågan är varför de gör detta? Är det ett slags accepterat horeri?
Jag menar, det räcker att kolla 1 gång för att lära sig en övning, det är inte raketvetenskap, alla vet hur man kör Squats och utfall, trots detta lägger olika tjejer upp det, samma övningar, om och om igen, fokus på rumpa, bak med håret, sug i blicken - hela grejen har en sexuell utstrålning.
Så fort man nämner detta för en tjej så backar de genast fitnesstjejerna (för allt negativt om tjejer är fel) och gallskriker att det är träningsvideos och bilder, har ingenting alls med sex att göra.
Svårt att argumentera emot.
Jag har otaligt många killpolare som slutat kolla porr och onanerar till instagrams "fitness tjejer" istället.
Varför gör dem såhär? Gör tjejerna detta för uppmärksamhet, njuter de av att killar kollar på dem och trånar efter dem? Eller är det för den lilla chansen att Justin Bieber/någon annan megakändis ska hoppa in i deras DM och skicka ett privatmeddelande?