• Äldre 24 Jun 23:55
    2791 visningar
    5 svar
    5
    2791

    80års present till mormor?

    Tips på 80års present till min mormor som fyller år?

    Gärna något billigt, eller något man kan göra själv då min ekonomi inte är så bra just nu.


    Present
  • Svar på tråden 80års present till mormor?
  • Anonym (Trix)
    Äldre 25 Jun 00:14
    #1

    Ett fotoalbum eller en scrapbook med foton från förr till nu, på din mormor och hennes barn och barnbarn.

  • Äldre 25 Jun 00:18
    #2

    I stil med förra kommentaren, en årskalender med egna foton för varje månad

  • sextio­talist
    Äldre 25 Jun 12:14
    #3

    En upplevelse, behöver inte bli dyrt, har hon någon plats som hon pratar varmt om, så en heldagsutflykt dit med picknick är inte helt fel

  • Äldre 25 Jun 13:25
    #4

    När min mormor fyllde 80 så samlade jag in lite udda bilder från släkten, sånna som inte sitter i varenda fotoalbum men ändå inte är fula, på henne och morfar, barn, barnbarn och barnsbarns barn i olika situationer som jag komponerade ihop efter teman på varje uppslag och beställde en egen fotobok billigt på nätet så att allt va tryckt. på framsidan står "att tittas på och minnas till..." blev jätteuppskattat och alla i den äldre generationen (mormor med vänner) blev så imponerade av att bilderna inte va fastklistrade på sidorna utan tryckta och att det såg så proffsigt ut.
    tror det blev runt 25 sidor för runt 300:-

    annars har jag och syrran tagit med henne till orten där hon är född och uppvuxen ca 10 mil från där vi bor så hon har fått åka runt och se hur allt ser ut nu och sen har vi ätit och pratat bara. behöver inte bli dyrt alls.

    annars uppskattar de flesta äldre att man tar sig tid bara. fika, middag, lunch spelar ingen större roll, men att man tar med dom ut och umgås brukar slå högre än en massa presenter hos de flesta 

    några förslag iaf

  • Äldre 25 Jun 13:27
    #5

    När farfar fyllde 80 skrev jag en dikt till honom. Han grät och har ramat in den idag :)

Svar på tråden 80års present till mormor?