• Anonym (Hej)

När är man för gammal för att springa runt och festa?!?

Vad tycker ni? När borde man bli vuxen och sluta med att t.ex. supa och gå på nattklubbar eller på festivaler osv? Startar tråden pga egen ålderskris , vill inte bli vuxen men tyvärr kan jag inte stanna tiden.

• Svar på tråden När är man för gammal för att springa runt och festa?!?
  • Anonym (Madde)

"Springa runt" och supa bara för supandets skull tycker jag man borde lägga av med vid typ 20-21... Ja det är min personliga åsikt åtminstone som gillar sport och att vara i form..

Men de andra sakerna du räknade upp som nattklubb och festivaler. Där tycker jag inte det finns åldersgräns men det är ju inget jag vill göra varje vecka precis, som passerat 30. Några ggr om året snarare. Men att festa till det ibland kan man göra livet ut.

• Anonym (Madde)

Sen dricker jag själv öl flera dagar i veckan så jag är ingen renlevnadsperson på det sättet men jag håller det till 2-3 öl så jag kallar det inte att supa. Dricker heller inget starkare än öl och vin.

• Anonym (Sofia)

Vet en man som fyller 43, är evig ungkarl och varje fredag och lördag hänger på nattklubbar. Jag ser honom som tragisk. Det är något patetiskt över 40-åringar som uppför sig som om de tror att de fortfarande är 21 och ständigt lever nattklubbsliv. Alla andra i den åldern har gått hem från festen - och kvar står de där tragiska som inte förstått att festen tagit slut. Det är inte attraktivt med en man som hänger på nattklubbar varje vecka och passerat 40+.

• Anonym (lina)

Aldrig! Även om man ska tänka sig för om det är supandet som lockar mest. Annars tycker jag att det inte finns någon åldersgräns för nåt. Gillar man nattklubbar, så varför inte? 

Anonym (Sofia) skrev 2018-06-25 02:39:20 följande:
    Vet en man som fyller 43, är evig ungkarl och varje fredag och lördag hänger på nattklubbar. Jag ser honom som tragisk. Det är något patetiskt över 40-åringar som uppför sig som om de tror att de fortfarande är 21 och ständigt lever nattklubbsliv. Alla andra i den åldern har gått hem från festen - och kvar står de där tragiska som inte förstått att festen tagit slut. Det är inte attraktivt med en man som hänger på nattklubbar varje vecka och passerat 40+.
    Vad är så hemskt med det då? Jag har sett personer som varit nästan dubbla hans ålder ute på nattklubb. 
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-25 00:17:07 följande:

Vad tycker ni? När borde man bli vuxen och sluta med att t.ex. supa och gå på nattklubbar eller på festivaler osv? Startar tråden pga egen ålderskris , vill inte bli vuxen men tyvärr kan jag inte stanna tiden.

Nattklubb och festivaler borde man väl kunna gå på även som "vuxen" utan att skämmas? Det där med supa brukar kunna lösa sig själv eftersom man ofta med åren inte klarar det längre. Man blir så dålig så det är varken värt pengarna eller besväret.
  • Anonym (55)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-25 04:50:09 följande:
    Nattklubb och festivaler borde man väl kunna gå på även som "vuxen" utan att skämmas? Det där med supa brukar kunna lösa sig själv eftersom man ofta med åren inte klarar det längre. Man blir så dålig så det är varken värt pengarna eller besväret.
    Va?
    Jag är 55 och kan säga att jag inte varit bakis på säkert 15 år, det värsta kan vara lite dåsighet dagen efter.

Jag går på klubb någon gång i månaden, super inte skallen i bitar men visst rinner det ner än del!
    Har mycket roligare nu än för 30 år sedan.
Svar på tråden När är man för gammal för att springa runt och festa?!?