• mandelskrutten

Eltandborste el manuell tandborste? Vad använder ni?

Trendigt med eltandborste.

Vad har ni för vanor?

Använder ni munskölj desdutom och tandtråd varje dag?

• Svar på tråden Eltandborste el manuell tandborste? Vad använder ni?
  • mandelskrutten
    gahadas skrev 2018-06-25 13:12:11 följande:

El.... vanlig är ju värdelös.

Eftersom eltandborsten tar bort mer plack, hur ofta behöver du besöka din tandhygienist?

Inte så ofta?
  • snedtak

Vanlig, med fluortandkräm. Tandtråd de flesta dagar. Aldrig munskölj. Besöker tandläkare/tandhygienist med 18 månaders mellanrum. Funkar bra.
    Tycker hela huvudet vibrerar obehagligt med eltandborste.

• fluu

Använder både och. Använder munskölj mer eller mindre dagligen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tobbe01
    lillterror skrev 2018-06-26 15:27:47 följande:

Eltandborste, tandtråd och munskölj dagligen.

Vanlig tandborste, munskölj och mellanrumsborste. Jag har inget emot eltandborstar men det känns som en djungel. Ingen idé att köpa en eltandborste för att nästa månad inse att refiller tillverkas inte längre? eller är det bara jag?
  • lillterror
    tobbe01 skrev 2018-06-26 15:32:21 följande:

Vanlig tandborste, munskölj och mellanrumsborste. Jag har inget emot eltandborstar men det känns som en djungel. Ingen idé att köpa en eltandborste för att nästa månad inse att refiller tillverkas inte längre? eller är det bara jag?

Jag förstår helt klart hur du tänker! Siktar man däremot på ett av de större märkena (Oral-B) så finns det olika refiller som passar borstarna :) haft min i två år nu och inga problem med refiller. Innan dess har jag bara haft vanliga borstar, att gå över till el tog ett litet tag att vänja sig vid för mig.
  • tobbe01
    lillterror skrev 2018-06-26 15:56:30 följande:
    Jag förstår helt klart hur du tänker! Siktar man däremot på ett av de större märkena (Oral-B) så finns det olika refiller som passar borstarna :) haft min i två år nu och inga problem med refiller. Innan dess har jag bara haft vanliga borstar, att gå över till el tog ett litet tag att vänja sig vid för mig.
    Ja det är ju inte en gigantisk investering.......men något i mig säger STOPP. Har sett oändligt många eltandborstar till specialpris.....typ 199:-. Lite dyrare än man känner vara bekvämt.
  • lillterror
    tobbe01 skrev 2018-06-26 16:18:36 följande:

Ja det är ju inte en gigantisk investering.......men något i mig säger STOPP. Har sett oändligt många eltandborstar till specialpris.....typ 199:-. Lite dyrare än man känner vara bekvämt.

I min familj är det bara jag som har en, barnen tycker det är jobbigt och sambon är väl mer inne på ditt spår- om det ens är värt jobbet att leta upp en bra borste och om det är värt pengarna
  • Glitra
    Glitra skrev 2018-06-25 15:52:45 följande:

Bambu.

Alltså en bambutandborste.
  • fjanten

Vanlig

Tandtråd

Mellanrumstandborstar

Munskölj

Svar på tråden Eltandborste el manuell tandborste? Vad använder ni?