• Anonym (Elsa)

Oviss kärlek

Han säger att han vill vara med mig nu men vill inte lova mig något han inte kan hålla. Han säger att han älskar mig och behöver mig men att framtiden är oviss. Jag vill bilda familj, känna trygghet. Vi är båda i 30 års åldern. Jag älskar honom men känner mig helt förvirrad och desperat. Vi har varit tillsammans i flera år.

Han är deprimerad och finner inte sin plats i arbetslivet om det spelar någon roll. Ska jag lämna en man jag älskar eller finnas där och stötta. Det låter inte ohållbart i längden, jag förstår det.

• Svar på tråden Oviss kärlek
  • Evigkarlektilldig1

Jag tror att han ser bara det som är nu. Och inte riktigt det som du ser.

Mycket riktigt är det som han säger. Men han kan inte ta till andra ord eftersom han djupt inom sig vet att om han gör det så kommer du att lämna honom. Innan han har kommit till ro med sin svåra tid som han har nu tyvärr.

• Evigkarlektilldig1

Mycket riktigt är det som han säger. Men han kan inte ta till andra ord eftersom han djupt inom sig vet att om han gör det så kommer du att lämna honom. Innan han har kommit till ro med sin svåra tid som han har nu tyvärr.

• Anonym (inte alltid barn?)

Undrar ibland,varför alla alltid vill ha barn? Barn löser aldrig frågan, på ett förhållande som kanske redan är i kris? Varför inte satsa på varandra i stället, och njut den tiden ni kan ha? Barn kommer att separera er.det verkar så nu fortiden, att jätte många separerar, När de väl får sitt lilla "kärleksbarn"?

• Anonym (Elsa)

Tack för era tankar. Det är lätt att fastna i sitt eget perspektiv utan att riktigt ta hänsyn till den andra. Men barn vill jag nog ändå ha... ????

• Anonym (Elsa)

Men absolut, det är sorgligt med alla separationer med barn inblandade.

• Anonym (mmm)

Nu vet vi ju inte vad problemet är: är det så att han inte är så sugen på att har barn eller är han inte säker på om han vill fortsätta med dig?

Vill du ha barn och känner att åren går så måste du så klart fundera över hur du ska prioritera.
    Tyvärr låter det lite som det klassiska folk säger som inte kanske vill ha barn men de vill inte göra slut, så de kör på "kanske/får se hur det känns sen" osv för att den andra personen inte ska lämna. Men du har å andra sidan skrivit väldigt lite information så det kan ju måhända vara fel slutsats av mig. 

• Anonym (Hm)
    Evigkarlektilldig1 skrev 2018-06-25 19:37:16 följande:

Håller med
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (mmm) skrev 2018-06-26 08:05:52 följande:

Nu vet vi ju inte vad problemet är: är det så att han inte är så sugen på att har barn eller är han inte säker på om han vill fortsätta med dig?

Vill du ha barn och känner att åren går så måste du så klart fundera över hur du ska prioritera.

Tyvärr låter det lite som det klassiska folk säger som inte kanske vill ha barn men de vill inte göra slut, så de kör på "kanske/får se hur det känns sen" osv för att den andra personen inte ska lämna. Men du har å andra sidan skrivit väldigt lite information så det kan ju måhända vara fel slutsats av mig. 

Ja, han är nog osäker på det mesta, i livet. Tvivlar på allt. Han vill inte att eventuella barn ska behöva gå igenom en eventuell separation, vilket som alla vet är ganska vanligt. Så han ser ganska pessimistisk på familjebildning.

Till slut får jag bestämma mig om jag ska gå vidare för att vänta ut honom år efter år kommer bara göra mig bitter.
Svar på tråden Oviss kärlek