• Anonym (Snart dags)

    Hur länge bajsar man av laxermedel????

    Är rädd att jag ska bajsa på mig vid förlossningen. Hade sådan ångest inför detta med första barnet att det störde mitt fokus så denna gången har jag köpt hem laxermedel. Resulax.

    Nu frågan. Jag har ca 1 1/2 timmes bilresa till förlossningen och vill helst ta laxermedlet hemma.

    Hur länge bajsar man efter att ha tagit Resulax eller liknande? Är det snabbt överstökat eller får man springa på toa i timmar??

    Finns det risk att man blir akut nödig efter tömningen? Vill INTE bajsa på mig på väg till förlossningen.

    Hjälp mig!

    Gått över tiden och känner av värkar så det närmar sig!

  • Svar på tråden Hur länge bajsar man av laxermedel????
  • Anonym (L)

    Tills det mesta i tarmen är tömt. 3-4 ggr på ca 40 minuter, skulle jag tippa. Men det kan ju skynda på värkarbetet också. Ta med våtservetter i bilen ifall ni behöver stanna...

  • CitronTulo

    Antar att det inte är någon idé att jag skriver att det är fullt naturligt att man bajsar när man föder barn..?

    Att ta laxermedel innan du åker låter som en dålig idé om du inte vill bajsa på dig under bilresan.
    Har tagit laxermedel vid några tillfällen hemma (minns ej namnet) som började verka redan efter 10-15 minuter. Efter 30 minuter hade det gjort full verkan och det gick verkligen inte att hålla sig längre. Om jag skulle haft värkar så hade jag förmodligen gjort på mig innan 30 minuter eftersom det var fullt fokus på att inte bajsa.. Uppfattade det som att jag tömde ur mig allt på några minuter.

    Du blir ju erbjuden laxermedel när du kommer dit som du säkert får ta själv om du vill..
    Tänker att det beror på hur brått det blir om du verkligen har tid att hålla på med laxermedel?

  • Anonym (Snart dags)

    Vet att det är fullt normalt att det kan komma avföring MEN skäms ändå

    Vi har fått direktiv att åka när det närmar sig så det hinns nog inte med något laxermedel på förlossningen utan viljat vara säker måste det tas hemma.

  • Anonym (Snart dags)

    Nu kommer värkarna tätare och jag har fått vara på toa. Kom en rejäl mängd. Tror ni man borde ta laxermedel ändå eller??

  • Anonym (Snart dags)

    Nu tig jag en tub Resulax. Första gången jag gjort det. Fy bubblan vad obehagligt det kändes. Lyckades bara hålla det inom mig några minuter sedan kom det gaser och sedan en lös sörja. Luktade dessutom fan. Men fick liksom krysta ut bajset ändå.

    Funkar det så?

    Har ju aldrig gjort detta tidigare

  • Anonym (Snart dags)

    Kom minimalt med bajs. Två mindre pluttar. Men bajsade ju vid 8:30 en rejäl mängd.

    Tror ni ändtarmen blev ren? Eller kan det vara bajs kvar ändå?

    Magen känns bubbligare nu än innan. Är det vanligt efter detta medel? Eller?

    Kan det komma mer bajs tror ni om en stund?

    Eller?

    Jag VET!! Dumma frågor från mig. Men aldrig gjort detta och just nu ångrar jag att jag tog detta medel. Känner mig mer nervös nu än innan ju. Är såklart nervös för att bajsa under förlossningen men är ju även jättelöjligt rädd att bajsa på mig i bilen.

  • CitronTulo
    Anonym (Snart dags) skrev 2018-06-26 10:41:50 följande:

    Nu tig jag en tub Resulax. Första gången jag gjort det. Fy bubblan vad obehagligt det kändes. Lyckades bara hålla det inom mig några minuter sedan kom det gaser och sedan en lös sörja. Luktade dessutom fan. Men fick liksom krysta ut bajset ändå.

    Funkar det så?

    Har ju aldrig gjort detta tidigare


    Hann nog inte göra så stor verkan om du bara höll dig i några minuter, därför du ändå fick krysta ut det.
  • Anonym (Snart dags)
    CitronTulo skrev 2018-06-26 10:46:55 följande:

    Hann nog inte göra så stor verkan om du bara höll dig i några minuter, därför du ändå fick krysta ut det.


    Ana det Men kunde inte hålla mig mer. Gick inte.

    Tror du det kan riskera komma mer om en stund?

    Känns som jag har en klump därbak nu Känns jätteovehagligt.
Svar på tråden Hur länge bajsar man av laxermedel????