• Anonym (DT)

Otrogen under psykisk terror

Long story short.

Har inte alltid varit den bästa pojkvännen, utsatte flickvän för psykisk terror under nästa hela förra sommaren. Tilltalade henne att hon var värdelös och att vi skulle göra slut hit och dit.

Är bättre nu men skäms över mitt manipulativa beteende som ständigt finns i bakhuvudet.

Hur som helst var under denna sommaren (2017) flickvän otrogen på fyllan. Pga av mitt manipulativa sätt lyckades jag få henne att spotta fram det nu, ett år senare, utan några som helst misstankar egentligen, mest av nyfikenhet och en gnutta svartsjuka.

Hon mår skit dåligt, jag med då jag känner mig delaktig till det hela.

Vi har varit tillsammans i 3,5 år tills nu.

Senaste året har varit hur bra som helst.

Hon har berättat att hon gått med dödsångest sen det hände,

Och ber och bönar om förlåtelse.

Har själv aldrig varit otrogen på nätt sätt.

Är inte stolt över min otroliga egenskap att få fram saker ur folk, den skulle passa bäst i ett förhörsrum med avstängd kamera.

Vad gör man i denna situation, hon menar att det va aå länge sen och att det aldrig skulle kunna ske igen. Men min tillit är skadad såklart. Samtidigt känner jag mig otroligt delaktig till det hela.

Kasta gärna inge skit, hon är en otroligt fin och omtänksam människa.

Däremot tar jag gärna åt mig!

Vill tillägga att jag älskar henne över allt annat.

Hon har aldrig bevisat annat heller än samma sak.

Söker ej feedback att jag ska stanna, inte heller att lämna, berätta vad ni hade gjort.

Är otroligt kluven och vilsen.

• Svar på tråden Otrogen under psykisk terror
  • Anonym (Yo)

Låter som ni tyvärr inte passar ihop även om ni älskar varandra. 
    Ibland måste man inse att även ifall man älskar varandra är man kanske inte ämnade att leva med varandra.

Väldigt tråkigt men tyvärr sant, det bästa är att lämna. Kan inte säga att jag varit i exakt samma situation, men väldigt lik. Jag ville, men inte hon göra slut. Efter att vi pratat igenom allt i lugn och ro kom vi ändå fram till att vi skulle gå skilda vägar.

Vi är idag väldigt bra vänner och det är nog det bästa för oss båda. 

• Anonym (Yo)

Låter som ni tyvärr inte passar ihop även om ni älskar varandra. 
    Ibland måste man inse att även ifall man älskar varandra är man kanske inte ämnade att leva med varandra.

Väldigt tråkigt men tyvärr sant, det bästa är att lämna. Kan inte säga att jag varit i exakt samma situation, men väldigt lik. Jag ville, men inte hon göra slut. Efter att vi pratat igenom allt i lugn och ro kom vi ändå fram till att vi skulle gå skilda vägar.

Vi är idag väldigt bra vänner och det är nog det bästa för oss båda. 

• Anonym (.)

Jag hade förlåtit henne.

Låter som att ni båda två har en o annan brist. Ibland kan det vara bäst att släppa det gamla och titta framåt istället, om ni bägge två kan förlåta det gamla som varit och släppa historiken.

Kan ni inte det så bör ni gå isär. Du måste verkligen ändra ditt beteende och dessutom sluta dra upp hennes snedsteg i framtida konflikter. Klarar ni inte av det så bör ni inte vara ihop längre.

Så tänker jag i alla fall...

• Jahappvaddetsmart

Otroligt irriterande att läsa att du skuldkänslor för att du håller på med "psykisk terror" när det framkommer ur texten att du gjort det grundat på att hon vänstrar.

Jag fattar inte (jag som man) hur vi kommer till den slutsatsen att vi är boven i dramat. Är det tjejen som intalar oss det eller samhällsnormer?

Jag kan berätta att jag terroriserade sönder min tjej för att få den informationen jag behövde och jag ångrade ingenting för annars skulle jag inte fått ett skit!

Först var det en gång, jag nöjde mig inte utan terroriserade mer.
    Sen blev det mer information om längre period, använde informationen emot henne samlade på mig saker skrev ner vad hon sa.
    Jag fortsatte så tills jag fick veta att det rörde sig om ett halvår som hon sa från början var 1 vecka med en massa smaskiga detaljer.

"Är inte stolt över min otroliga egenskap att få fram saker ur folk, den skulle passa bäst i ett förhörsrum med avstängd kamera."

Du ska vara STOLT över din egenskap och använda den, annars använder andra sina egenskaper emot dig och så fungerar världen.

• Anonym (....)

jag tycker helt ärligt att du ska söka hjälp för ditt beteende och sen om ni verkligen älskar varandra så sätt er ner o prata igenom allt.. om ni bestämmer att ge det ett nytt försök så går det nog om man vill även om det kanske tar tid att lita på någon igen. 

• Jahappvaddetsmart
    Anonym (....) skrev 2018-06-27 01:10:11 följande:

jag tycker helt ärligt att du ska söka hjälp för ditt beteende och sen om ni verkligen älskar varandra så sätt er ner o prata igenom allt.. om ni bestämmer att ge det ett nytt försök så går det nog om man vill även om det kanske tar tid att lita på någon igen. 

Eller så kanske man kan läsa mellan raderna genom ett annat perspektiv.

Dvs.

Han är förälskad i tjejen, hon har börjat bete sig konstigt, han blir som han blir och väldigt irriterad, tillslut förbannad, tillslut efter mycket grävande kommer det fram saker... som han behöver pressa ut.

Fas nr 2 är att hon gråter, berättar allt, hon visar sin ånger... Därefter finns det i folks intresse att mineralisera sveket dvs. Genom att smyga fram att han är manipulativ, håller på att utgöra "psykisk misshandel" Dont I know it. Allt för att ljuset ska kastas bättre på henne. Det är ett mänskligt beteende

Jag tycker du inte ska vara hård emot dig själv utan att se på saker ifrån ett konkret perspektiv. Hon kommer i längden om hon är bra uppskatta det. Om inte så är hon ett rövhål.

Kvinnor är inte mer offer än män. Ser en man en kvinna som ett offer kommer hon aldrig respektera honom.

• Anonym (A)
    Håller med
  • Anonym (yes)
    Jahappvaddetsmart skrev 2018-06-27 01:06:27 följande:

Otroligt irriterande att läsa att du skuldkänslor för att du håller på med "psykisk terror" när det framkommer ur texten att du gjort det grundat på att hon vänstrar.

Jag fattar inte (jag som man) hur vi kommer till den slutsatsen att vi är boven i dramat. Är det tjejen som intalar oss det eller samhällsnormer?

Jag kan berätta att jag terroriserade sönder min tjej för att få den informationen jag behövde och jag ångrade ingenting för annars skulle jag inte fått ett skit!

Först var det en gång, jag nöjde mig inte utan terroriserade mer.
    Sen blev det mer information om längre period, använde informationen emot henne samlade på mig saker skrev ner vad hon sa.
    Jag fortsatte så tills jag fick veta att det rörde sig om ett halvår som hon sa från början var 1 vecka med en massa smaskiga detaljer.

"Är inte stolt över min otroliga egenskap att få fram saker ur folk, den skulle passa bäst i ett förhörsrum med avstängd kamera."

Du ska vara STOLT över din egenskap och använda den, annars använder andra sina egenskaper emot dig och så fungerar världen.

+1
  • Anonym (yes)

Vilket beteende är det du pratar om?
    Att han luskar fram att hans tjej varit otrogen?
  • Maria 434
    Anonym (yes) skrev 2018-06-27 15:13:04 följande:

Vilket beteende är det du pratar om?

Att han luskar fram att hans tjej varit otrogen?

Han har misshandlat sin flickvän psykiskt och brytit ner henne.

Ts ert förhållande är dysfunktionellt så gör er båda en tjänst och gör slut.
Svar på tråden Otrogen under psykisk terror