• Anonym (Mottagare)

Fått avi utan att beställt något?

Jag fick en sms-avi nyss om att jag har ett paket att hämta från ett företag med namnet TN. Jag har dock inte gjort någon beställning. Jag har ingen information i mejlen om att jag skulle gjort det heller, eller någon bankdragning jag inte känner igen. 

Kan man på något sätt få fram mer information om varifrån paketet kommer? Att ringa posten är inget alternativ om man inte vill sitta i telefonkö tills håret trillat av...

• Svar på tråden Fått avi utan att beställt något?
  • Anonym (Mottagare)
    Caitlin Deschanel skrev 2018-06-26 14:42:47 följande:

Kanske någon premie om du tecknat någon tidningsprenumeration..?

Nej, jag har inte gjort något sådant alls. Jättemärkligt. Jag ska så klart kila ner och kika på paketet vid tillfälle, men var lite nyfiken om det gick att få fram mer info.
  • Bubbel85

Om det är via PostNord kan du ladda ner deras app, där finner du massa information om dina leveranser.

• Anonym (Mottagare)
    Bubbel85 skrev 2018-06-26 15:11:49 följande:

Om det är via PostNord kan du ladda ner deras app, där finner du massa information om dina leveranser.

Jag har laddat ner appen, men hittar ändå inget mer än att företaget heter TN. Jättekonstigt!
  • Anonym (Petra)

Någon kan ju ha beställt något och angett fel telefon-nr.

• Snowflingan

Jag fick en avi i brevlådan en gång och hämtade ut paketet och öppnade. Det var några kläder som jag verkligen inte hade beställt, sedan såg jag att det var inte ens mitt efternamn på paketet, samma förnamn dock. Gick tillbaka direkt och gav tillbaka paketet till affären och de förklarade att det är Postnord som skickar ut avin

• Anonym (Mottagare)
    Anonym (Petra) skrev 2018-06-26 15:14:20 följande:

Någon kan ju ha beställt något och angett fel telefon-nr.

Ja, fast min postnummer är angivet och paketet finns på mitt upphämtningsställe.
  • Anonym (mmm)

Jag fick liknande en gång, minns inte företaget men det var absolut inget jag ens varit i närheten av. Jag hämtade inte ut det, antar posten skickade tillbaka det till avsändaren. Övervägde om jag skulle hämta men ville inte råka ut för att jag då startade något slags prenumeration/abonnemang som jag inte ville ha. 

• Nymphaea

Ett tag sedan nu, men gissar att det var Telenor paketet var ifrån, TS? Cool

• Anonym (Mottagare)
    Nymphaea skrev 2018-11-19 14:35:20 följande:

Ett tag sedan nu, men gissar att det var Telenor paketet var ifrån, TS? Cool

Japp, men inte till mig.
Svar på tråden Fått avi utan att beställt något?