om man vill jobba som medium
ja om man vill det krävs det någon legetimation i yrket för att tjäna vita pengar?
och vilka "skolor" finns det i stockholm som utvecklar mediala människor.
ja om man vill det krävs det någon legetimation i yrket för att tjäna vita pengar?
och vilka "skolor" finns det i stockholm som utvecklar mediala människor.
jag vet att det finns kurser där du får dipöom som medial.. men mer vet jag inte tyvärr.. är du synsk?
Ja , med en vän till mig är väldigt medial så jag frågat för hennes skull.
ok. hur synsk är DU? kan du se när jag kommer få min prins..? ;O)
Man kan väl gå en kurs hos något certifierat medium och sedan får man ett intyg från denne, t.ex. Terry Evans (men han är väl ganska fullbokad, och det kostar en del )
Skatteverket förser dig med en F- eller FA-skattsedel. Ett företagsnamn registrerar du hos PRV, om du så önskar.
"Medium" och "synsk" är inte skyddade titlar som exempelvis "läkare" eller "civilingenjör", så det är fritt fram att bedriva verksamhet såsom medium utan någon certifiering eller liknande.
Biomedbonu:
Gå in på olika mediums hemsidor.De brukar har kurser i att utveckla sina mediala gåvor.
Själv går jag för Trollsveden.Går en utb för han där jag sen kommer att få cert. efter avklarade kurser.
Men inte tror jag att du måste ha "papper" för att arbeta som det..Mest för dem som kommer till dig som kund som kanske tycker det känns bättre att få ett bevis på att du inte är någon oseriös.
min mamma har presis klarat sina slut prov i medum kurserna hon har gått så hon är nu certifikerat medium. Det kostade dock ganska mycket.
lilla mej:
"Det kostade dock ganska mycket. "
Mm, kan tänka mig.
RYGBYGIRL:
jadet kan jag oxå tänka mig , och så finns det säkert 99%lurare därute oxå.
lilla mig:
Vad kostade denna certifiering, och vem står bakom den?
Jag var på kurs i helgen som ett medium som heter Elise Hallberg höll. Väldigt intressant. Enligt henne är det viktigt att ha kontakt med både Moder Jord och Fader Gud. så jag tar in deras energier när jag mediterar. Med pekare har jag hittat en kraftkälla här i huset som jag sätter fötterna på och oj vad det känns i kroppen!
Moder jord
Menar hon att gud är en man eller kallar hon bara gud för "fader"
jag vet naturligtvis att man säger fader vår .....
men jag har svårt att se gus som kyrkan ser på gud.
men vad roligt att det var intressant kostar det mycket.?
Hon kallar gud för fader.. ...men hon kallar "det" också för kärlekens kraft eller den kosmiska kraften.
Kursen kostade 1000 kr och varade mellan 9-18 både lördag och söndag, så det var väl värt pengarna!
tusen kr för så många timmar ja det låter mycket bra
har hon en sida på nätet?
Nej, tyvärr inte...men du kan få hennes mailadress om du vill.
ja tack morderjord
lämna den i min inbox om du vill