• Äldre 26 Jun 22:38
    1522 visningar
    1 svar
    1
    1522

    Problem med styvmor

    Jag är en tjej på 15 år. Det är så mycket problem i min familj på alla håll. Men det största problemet är min styvmor. Mina föräldrar skilde sig när jag var 2 år och min storasyster 7 år. Min pappa hade hittat En ny tjej. Hon är helvetet själv. Kan inte förklara allt men hon gav alltid min syster skäll för allt (jag var för liten) och var alltid elak och gjorde allt för av vi skulle må dåligt och inte vilja hälsa på mer. Var då hos pappa varannan helg. Min syster slutade hursomhelst att åka dit mer för att honmådde dåligt (hon var typ 13 år). 2017 fick min syster en depprution med läkarintyg och allt om att det var händelserna hos pappa som gjorde det. Jag åker fortfarande till min pappa nu efter så många år. Min styvmor är sur på mig hela tiden. Så fort jag ska fråga min pappa om något försöker hon alltid gå emellan och dumförklara mig. Så fort jag kommer dit är hon lixom sur. Men ibland får hon snilleblixtar och då är hon en ängel. Trevlig och skriver att hon älskar mig och allt sen 1 dag senare kan hon vara djävulen själv och vara jättearg på mig för att jag inte tog bort några smulor på bänken. Hon gör verkligen allt för att trycka ner mig. Det är jättesvårt att förklara allt som händer och att förstå hur det känns. Jag mår verkligen skit. Hur ska jag göra för att få stopp på det. Pappa bor 7 mil bort så jag kan inte bara träffa honom för dagen och jag vill träffa honom så jag är tvungen att åka till helvetet. Jag kan INTE ta upp det med min pappa för han brydde sig aldrig om hur min syster blev behandlad och trodde inte ens på att hon blev sjuk. Ska jag konfrontera min styvmor eller hur ska jag göra? Behöver verkligen hjälp innan jag brister totalt. Tack för alla svar!


    Behöver hjälp!!
  • Svar på tråden Problem med styvmor
  • Äldre 26 Jun 23:01
    #1

    Du ska prata med in pappa. Prata med någon utomstående först, en väns förälder, en fritidsledare (om du har någon klubb eller så nu på sommaren), någon du litar på som inte är din mamma. Och sen när du är redo så prata med din pappa och ha den andra vuxna med. Dra inte in varken din mamma eller styvmamma, det kommer bara bli knas. Det är förhållandet och umgänget med din pappa du vill ta hand om.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Problem med styvmor