• AbsolutDepp

Behöver man vara rädd för "Gömd agenda" inom partier?

Då många säger att SD håller på med gömd agenda och dylikt så undrar jag om ni anser att det är sant?

Behöver vi oroa oss för att SD kommer göra mer skada än nytta? 
    Kommer partiet hålla sig till logisk politik eller kommer de göra landet mer begränsat? 
    Kommer människor med mental ohälsa bli utsatta för deras politik?

SD, Sverigedemokraterna.
  • Svar på tråden Behöver man vara rädd för "Gömd agenda" inom partier?
  • tobbe01
    AbsolutDepp skrev 2018-06-27 01:35:25 följande:

Då många säger att SD håller på med gömd agenda och dylikt så undrar jag om ni anser att det är sant?

Behöver vi oroa oss för att SD kommer göra mer skada än nytta? 
    Kommer partiet hålla sig till logisk politik eller kommer de göra landet mer begränsat? 

Du menar lite Hitler-style? Nä jag tror du kan vara helt lugn.
  • Anonym (123)
    "Behöver vi oroa oss för att SD kommer göra mer skada än nytta?"
    Tror jag inte.

"Kommer partiet hålla sig till logisk politik eller kommer de göra landet mer begränsat?" 
    Jag fattar inte. Är det motsatser menar du? Hur definierar du "logisk politik" och "göra landet mer begränsat"?

"Kommer människor med mental ohälsa bli utsatta för deras politik?"
    Alla lär väl bli det, varför utesluta de med mental ohälsa?
  • punktslash
    AbsolutDepp skrev 2018-06-27 01:35:25 följande:

Snarare tvärtom skulle jag tro. Med mindre pengar till invandringsvansinnet blir det mer pengar över till vård och välfärd.

Fast att rädda det allt snabbare sjunkande skeppet går kanske inte alls, oberoende av vem som sitter vid makten?
  • AbsolutDepp
    Anonym (123) skrev 2018-06-27 09:50:48 följande:
    "Behöver vi oroa oss för att SD kommer göra mer skada än nytta?"
    Tror jag inte.

"Kommer partiet hålla sig till logisk politik eller kommer de göra landet mer begränsat?" 
    Jag fattar inte. Är det motsatser menar du? Hur definierar du "logisk politik" och "göra landet mer begränsat"?

"Kommer människor med mental ohälsa bli utsatta för deras politik?"
    Alla lär väl bli det, varför utesluta de med mental ohälsa?
    Svårt att tyda mitt budskap med "begränsat", sorry. 
    Det jag menade var att kommer landet att ta stryk på det sättet att vi isolerar oss som land. 
    Ärligt talat vet jag själv inte vad jag riktigt menar, tror det var mer syftat till just hur SD kommer påverka det varma landet vi haft. 

Jag är orolig för att de svaga kommer tryckas ner ännu mer ifall SD skulle ha final-ordet i alla frågor. Sjuka, Bidragstagare och dylikt. 

Tror inte heller att tvinga människor till jobb som man mår dåligt på kommer leda till något bra utan bara mer mental ohälsa och utbrändhet.
    När jag sa utsatta då menade jag utsatta negativt.

Du anser inte att vi behöver oroa oss för en dold agenda som partiet har?

Jag är invandrare och tänkt att Sverigedemokraterna är väldigt logiska i deras invandringspolitik och hur de framför att de vill minska på den och varför och att man ska hjälpa på plats istället. Jag håller med på den punkten men mycket angående deras andra punkter skrämmer mig lite grann då deras politik inte riktigt svarar hur de tänker göra med alla andra problem som Sverige har idag. 

"Ja till jobbskatteavdrag ? när ekonomin tillåter"
    När ekonomin tillåter, ett vagt uttalande. I princip inget svar då man kan anse att ekonomin aldrig tillåter en.
    "Obligatorisk arbetslöshetsförsäkring" - Också vagt, försäkra på att man inte arbetar? 
    "Förstärkt välfärd med bibehållen frihet" - Jaha, så välfärd utan frihet skulle ha varit ett alternativ annars?

"Fokus på gemenskap och nej till mångkulturalism" - Vad betyder detta? Ska inte chilenare få samlas på gården för att göra lite completos eller skulle det alltså vara otillåtet då det anses som en annan kultur? 

"Ett generöst återvandringsbidrag" - Så vi ska betala för att människor ska ut från landet? När blir detta berättigat? 

"Stegvis höja anslagen till försvaret ? rejält " - Har ingen ingen närmare koll på varför Sverige skulle behöva satsa ekonomin på försvaret just nu... om det nu inte vore att försvaret skulle införskaffat pga inre konflikter i landet.
    "Minskat fokus på internationella insatser" - Kan hålla med, om vi nu inte klarar av det ekonomiskt.
    "Återupprättad försvarsförmåga: Hela Sverige ska försvaras" - Vagt, vad menas det? 
    "Återinförd värnplikt" - Påverkas den nuvarande ekonomin dåligt pga detta? I så fall nej tack.
    "Trygga framtiden för svensk vapenindustri" - Att Sverige ska få tillverka mer vapen antar jag? Vet inte om det vore bu eller bä.

"Bevara det svenska kulturarvet
    Stärk den nationella identiteten
    Inrätta en kulturarvsfond av norsk modell för projekt för bevarande och levandegörande av det svenska kulturarvet.
    Skapa en kulturkanon" - Hela det här låter väldigt brett och kan i princip innebära vad som helst. Känns inte säkert.

"Ingen patientavgift för personer över 85 år" - Håller detta ekonomiskt? Varför skulle inte personer över 85 kunna betala för deras avgifter? Kanske en rabatt över en viss gräns skulle vara bra men att inte betala alls känns också lite som en obetänkt punkt.
Svar på tråden Behöver man vara rädd för "Gömd agenda" inom partier?