Vad dricker ni för öl?
Har ni tips på någon god ölsort? Vad finns det för alternativ. Sofiero guld tycker jag är väldigt god och Brooklyn Lager bland annat.
Har ni tips på någon god ölsort? Vad finns det för alternativ. Sofiero guld tycker jag är väldigt god och Brooklyn Lager bland annat.
Jag dricker inte öl, men min sambo älskar öl. Han tycker Sofiero är en god budgetöl. Av de dyrare gillar han Brooklyn, Sierra Nevada, London Pride och belgiska Chimay. :)
Jag är inte en stor ölfantast men ibland vill jag ha en öl och då blir det oftast antingen en Guiness eller en Youngs Double Chocolate som jag kan rekommendera om du gillar mörk öl.
Jag dricker inte öl, men min sambo älskar öl. Han tycker Sofiero är en god budgetöl. Av de dyrare gillar han Brooklyn, Sierra Nevada, London Pride och belgiska Chimay. :)
Alla sorterna jag skrev är lättdruckna enligt honom, utom Chimay. Den är mer som vin, att man sitter och smuttar små klunkar.
En favorit jag har är The one and only, Newcastle.
Jag brukar köpa: Dugges, Omnipollo, Mikkeller, BrewDog, Poppels, Beerbliotek, Electric Nurse, Ocean, Vega, m.fl. Skulle dock tro ett par av dem inte säljs över hela Sverige.
Undviker stout, porter och suröl men det mesta annat går ner.
Jag brukar gilla San miguel :) Sen av de lite billigare så tycker jag faktiskt sofiero är bra.
Det beror vad man tycker om? ljusa eller mörka.
Men själv tycker jag att Mariestad, IPA 100W, Singha, Norrlands guld är goda.