dumpad för en annan, hur kan han gå vidare?
hej, i söndags blev jag dumpad, igen. Killen jag vart tillsammans med i 5 månader dumpade mig först efter 4 månader. Då han hade problem med droger och hade en kompis som han tog det ihop med, jag var inte lättlurad och såg igenom han, vilket ledde till att han dumpade mig.
Efter ca 1,5 vecka så skrev han till mig, att han ångrade sig, skulle skärpa sig samt säga upp kontakten med hans kompis, vilket han gjorde när jag tog tillbaks honom. Det var fantastiskt i ca 2 veckor. Sedan kom en annan vän in i bilden som även han tar droger. Han skötte sig trots det bra och jag märkte aldrig att han var påverkad av något. Men han började ist dricka väldigt mkt.
På midsommar var jag chaufför åt han, han började bete sig mer och mer konstigt ju fullare han blev och var mkt hemlighetsfull med sin telefon. Han ville stanna kvar hos en vän ett tag, och jag kom senare och hämtade honom. När vi kommer hem säger han att han vill göra slut pga att vi inte funkar, vi är så olika. dagen efter säger han att vi kan försöka igen, men han ska dricka den kvällen med, men jag får hans hemnyckel ifall att han vill att jag ska sova där. Han hör inte av sig under hela kvällen, och när jag kommer dit på morgonen ser jag att han har skrivit med en tjej på hans mobil, på låsskärmen. Hon skriver "jävlar vad du har ringt". Detta är en tjej han inte känner speciellt bra, utan endast följt på instagram (började under veckan det var slut) och blev vän med henne på fb under midsommar. Han dumpar mig sedan, jag ber han tala om om det var pga av hon, vilket han säger att det inte var utan att han råkat ringt henne att han fortf älskar mig och är kär, men att vi inte kan vara tillsammans. Vi skiljs som vänner.
Efter några timmar skriver han "förlåt för att jag var så dum, hoppas du är okej trots allt"
Igår när jag står utanför min parkering, kommer han åkandes med henne. Dom åker hem till han. Där sitter dom bland alla saker jag fixat och donat med i den lägenheten, saker jag tagit dit, köpt för mina pengar osv. Jag känner mig sviken, rutten, dum och min självkänsla är i botten. Hur kan han gå vidare så lätt? Varför bönade och bad han att jag skulle komma tillbaks? Skäms han inte för sin familj osv? Så mycket frågor, någon som har ett bra svar eller teori iaf?