• Anonym (Inget nytt förslag!)

    EU-läger i Nordafrika för flyktingar/migranter - Varför ställer inte journalister följdfrågor??

    Jag undrar hur journalister tänker/fungerar/resonerar? För mig obegripligt.

    Idag på nyheterna kom detta inslag om EU-läger i Nordafrika för flyktingar/migranter.

    www.svt.se/nyheter/utrikes/eu-lager-i-nordafrika-pressar-svenska-regeringen

    Men ett liknande förslag fanns redan år 2010!
    EU ville betala Libyen 60 miljoner euro under en 3 årsperiod med en liknande lösning (om jag förstått rätt).

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4074984

    Varför ställer inte journalister följdfrågor till politiker och gör jämförelser med det gamla förslaget?

    Jag har mailat svt och ställt frågan om vad som är skillnad i förslagen och om det även är en fråga för dagens politiker. Får se om jag får något svar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-27 19:21
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4074984

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-27 19:24
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4074984

    Svårt att länka till inslaget i Sveriges radio. Men jag sökte på google: Libyen, Khadaffi EU flyktingar. Då kommer det upp.

  • Svar på tråden EU-läger i Nordafrika för flyktingar/migranter - Varför ställer inte journalister följdfrågor??
  • Anonym (Utanför boxen)
    Anonym (Inget nytt förslag!) skrev 2018-06-27 19:21:03 följande:

    Jag undrar hur journalister tänker/fungerar/resonerar? För mig obegripligt.
    ---
    Varför ställer inte journalister följdfrågor till politiker och gör jämförelser med det gamla förslaget?


    Svenska journalister saknar oftast allmänbildning och är dessutom dåligt inlästa på enskilda frågor.  Tyvärr är det allt för många som tror att det räcker med att ha rätt politisk åsikt och att om man bara är tillräckligt mycket vänster så behöver man inte bry sig om fakta.
Svar på tråden EU-läger i Nordafrika för flyktingar/migranter - Varför ställer inte journalister följdfrågor??