• Anonym (ts)

Hur mycket sparar ni?

Undrar hur mycket ni andra sparar?

• Svar på tråden Hur mycket sparar ni?
  • Anonym (Usch.)

Den här månaden blir det nog ingenting.. kommer ha svårt nog att gå med plus eftersom vi nyligen köpt hus och alla extrakostnader (pantbrev,lagfart och alla inkopplingsavgifter) kommer nu..

• Anonym (20)

Vårt sparmål är minst 20 000 per månad. Om vi lyckas spara mer lägger vi det på vårt semesterkonto. Vi sparar till köp av större bostad och nya möbler.

• Anonym (Singel)

runt 7000 per månad. 2000 i pensionssparande och 5000 i "bra att ha för framtiden"-sparande (typ om jag skulle få för mig att vilja skaffa ett hus eller så).

• Emy88

Till våra två barn: 2500 kr

Pensionsspar: 2000 kr (två vuxna)

Långtidspar: väldigt olika men i snitt 5000 kr

Semesterspar (om man nu kallar det spar): ca 6000 kr

Amortering (om man ser det som spar): 9600 kr

• Anonym (ts)
    Emy88 skrev 2018-06-27 22:17:15 följande:

Till våra två barn: 2500 kr

Pensionsspar: 2000 kr (två vuxna)

Långtidspar: väldigt olika men i snitt 5000 kr

Semesterspar (om man nu kallar det spar): ca 6000 kr

Amortering (om man ser det som spar): 9600 kr

Ni verkar ha ett riktigt bra sparande.
  • Anonym (Inte korkad)

Jag är långtidssjukskriven och går minus ca 1000 kr/månad. I denna takt är mina pengar helt slut efter årsskiftet. Det är en mardröm. Att läsa om att andra sparar 7000-20000 kr/månad... Ni arbetar säkert stenhårt så det är jättebra jobbat av er. Men det svårt att läsa om hur olika förutsättningar man har. Precis som någon i ett krigsdrabbat land skulle ge vad som helst för att liksom jag få leva i ett tryggt land som Sverige och få stöd 11 000kr/månad. Men samtidigt önskar jag INGEN att år efter år leva i sjukdom, på bidrag (förfärligt) och låg inkomst. Förlåt utläggningen! Var inte meningen att vara Gnällmaja nr ett. Kan bara uppmuntra er som arbetar och har ett tryggt sparande :)

• Anonym (H)

Hade vi haft billigare boende så hade vi kunnat lägga undan så mycket mer, men just nu bor i en väldigt dyr lägenhet.. Tillsammans lägger vi undan 8000kr/mån på husköp, 1000kr/mån till framtida barn och 1000kr/mån för resor.

• Anonym (klyftan.)
    Anonym (Inte korkad) skrev 2018-06-28 01:06:37 följande:

Jag är långtidssjukskriven och går minus ca 1000 kr/månad. I denna takt är mina pengar helt slut efter årsskiftet. Det är en mardröm. Att läsa om att andra sparar 7000-20000 kr/månad... Ni arbetar säkert stenhårt så det är jättebra jobbat av er. Men det svårt att läsa om hur olika förutsättningar man har. Precis som någon i ett krigsdrabbat land skulle ge vad som helst för att liksom jag få leva i ett tryggt land som Sverige och få stöd 11 000kr/månad. Men samtidigt önskar jag INGEN att år efter år leva i sjukdom, på bidrag (förfärligt) och låg inkomst. Förlåt utläggningen! Var inte meningen att vara Gnällmaja nr ett. Kan bara uppmuntra er som arbetar och har ett tryggt sparande :)

Klart du får gnälla! Samhälls klyftorna är väldigt tydliga idag, och har man inte ett välbetalt jobb, får man hålla sig i botten. Själv sparade jag en liten buffert, genom att spara en pyttesumma här och där. Många bäckar små.
  • Anonym ($£€)

Är tyvärr inte så duktig på att spara men 500:- till pension, 500:- i fond och 2000:- till buffert. Sen sparar sambon nog sambon 1/3 av sin lön till gemensam buffert.

• Sharper

Vi sparar alltid 3000:- i månaden. Nu är de upplagt sphär:

Buffert: 2500:- (vill upp till 100 000

Renovering: 500:-

Sen sparar jag "själv" också

Pension: 500:-

Barnen: 200:- (100:-/barn i fonder)

Jag är 26 år och har 2 barn (2 Och 5 år gamla)

Svar på tråden Hur mycket sparar ni?