• JohannaVictorias

Jobbar på förskola och har en crush på en pappa

Hej allesammans,
    Så som titeln lyder så jobbar jag på en förskola där en sjukt fin man har sina två söner hos.
    Och jag är så löjligt betuttad i honom!

Jag brukar ofta göra ursäkter till att vara den som går och lämnar av hans söner till honom när han kommer och hämtar dom, eller bara råka gå förbi utgången så han märker mig och vi hinner småprata lite.
    Han har ingen ring på sitt finger och efter lite oskyldiga frågor till hans barn så säger dom bara "nä" till om pappa har en flickvän eller inte haha.

Jag vågar liksom inte göra mer än bara småprata med honom och kanske ge en å annan blick.
    Vad ska jag göra för att få honom bjuda ut mig?? Och borde jag ens?

Jag vet inte om han är intresserad utav mig eller bara väldigt naturligt charmig men jag känner ändå att han pratar med mig lite annorlunda än när han pratar med mina kollegor, samt att han möter mina blickar ibland.

Hjälp, är det för oproffsigt att tänka såhär eller borde jag bara go for it?

• Svar på tråden Jobbar på förskola och har en crush på en pappa
  • PH76
    JohannaVictorias skrev 2018-06-27 22:38:48 följande:

Vad ska jag göra för att få honom bjuda ut mig?? Och borde jag ens?

Detta är 2018, bjud ut honom om du är intresserad.
  • johanscam4

Du verkar vara en tjej med fötterna på jorden :) Du har inget att förlora. Fråga om planer för helg osv. Han borde nappa ganska fort tycker jag ;)

• Madame M

Ja, ställ lite många frågor och släng in lite info om dig så du blir en person och inte bara fröken! Kör på och berätta hur det går! :)

• JohannaVictorias
    PH76 skrev 2018-06-27 22:52:47 följande:
    Detta är 2018, bjud ut honom om du är intresserad.
    Ja jag kan köpa det med att "get off your ass" men aldrig varit den som gått fram till en man.
    Det som gör mig ännu fegare är ju åldersskillnaden dessutom.
    Jag vet inte om han ens ser något i en såpass yngre tjej.

Och jag bygger ett scenario i mitt huvud där han antingen tycker det är opassande för att jag är fröken till hans barn, eller att jag är alldeles för ung och liten för honom.
    Madame M skrev 2018-06-27 23:17:41 följande:

Ja, ställ lite många frågor och släng in lite info om dig så du blir en person och inte bara fröken! Kör på och berätta hur det går! :)

Haha, frågor som? Jag kan absolut småprata men vet inte hur jag ska klämma in mitt intresse där nånstans eller "vad sägs som att ta hem pojkarna och få mig på köpet?"
  • Anonym (holy moly)

Blicken, ögonkontakt. Det är det viktigaste, inte vad du säger. Är han mycket äldre än dig ? Män i den åldern gillar att det är dom som jagar och har kontrollen. Blickar och utstråling, låt honom tro att det är han som är "på".

• JohannaVictorias
    Anonym (Vänta lite...) skrev 2018-06-27 23:24:15 följande:

Det vore inte alls lämpligt om ni blir ihop medan barnen går på förskolan där du jobbar. Det kan bli en jättesvår sits för alla inblandade, särskillt barnen.

Så mina två råd är:

Vänta tills hans yngste är på väg bort.

Prata _inte_ mer med barnen om detta. Inser de vad som pågår kan de hamna i en jättesvår sits.

Tro mig, den där lilla frågan om pappa har flickvän eller inte var allt jag frågade om honom, på en millisekund, annars frågade jag mest om deras rum, vilka leksaker de har hemma osv.
    Dom märkte verkligen ingenting på vad jag försökte luska fram där mellan raderna.

Och tro mig jag tänker också "vänta lite" men hans pojkar är lika bettutade i mig som jag är i deras pappa, och en optimistisk del utav mig undrar om de ändå hade kunnat gå med tanke på att hans barn redan älskar mig.
  • JohannaVictorias
    Anonym (holy moly) skrev 2018-06-27 23:28:09 följande:

Blicken, ögonkontakt. Det är det viktigaste, inte vad du säger. Är han mycket äldre än dig ? Män i den åldern gillar att det är dom som jagar och har kontrollen. Blickar och utstråling, låt honom tro att det är han som är "på".

Ehh ja en hel del haha!
    Pratar du ur erfarenhet kanske?
  • Anonym (L)

Alltså nej, vad håller du på med? Sluta bara. Kontakta honom kan du ju göra när du inte längre är hans barns dagisfröken.

• Anonym (.)

Hade en fröken som stötte lite på mig. Hon var väldigt på, gillade att fysiskt ta lite på mig, typ stryka armen min ungefär som en hälsning, eller när jag skulle åka hem med barnen.

Skämtade ofta, typ ibland att jag inte alls var där för att hämta barnen, utan var där för att hämta henne...

Det kändes inte helt proffsigt, framför allt inte för att jag är gift. Hon var dessutom ungefär 10år yngre än mig (vilket jag inte föredrar).

Ska du flörta får du nog göra det lite mer diskret än vad hon gjorde, och stämma av om det verkar vara ömsesidigt. Småprata om vardagliga saker, så kanske du långt senare kan leda in det mot något som liknar en dejt.

Men var beredd på att byta arbetsplats om ni blir ett par...

• Anonym (Äldre kille)

Nu e mina barn vuxna, men jag hade bara blivit glad om jag varit singel, med barn på fsk å en vacker tjej visa intresse.

Go for it, vad e det värsta som kan hända, du får ett nej, han kommer definitivt inte bli sur i alla fall

Svar på tråden Jobbar på förskola och har en crush på en pappa