• Anonym (orolig flickvän)

kallsvettning nattetid

Som rubriker lyder så kallsvettas min kille på nätterna. Det är svalt i sovrummet, han sover utan tröjja och vaknar inte av det.. men när man tar på hans hud är den alldeles klibbig och svettig, ibland är de så de rinner liksom.. har bett han uppsöka en läkare ang det men han viftar bara bort det.. borde jag vara orolig>? någon mer som vart med om liknande? 

Han är i 40 års åldern och frisk i övrigt.

• Svar på tråden kallsvettning nattetid

sen jag träffade han ialf o sovit i samma säng.. 2år nu snart

• Anonym (Klo)
    Anonym (orolig flickvän) skrev 2018-06-28 07:04:18 följande:

sen jag träffade han ialf o sovit i samma säng.. 2år nu snart

Vissa människor har så. Min ena dotter är likadan. Särskilt strax efter insomning. Vad tänker du det skulle vara? Inget akut uppenbarligen efter 2 år och inga andra symtom. Låt din kille, som är vuxen får man anta, bestämma själv.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (orolig flickvän) skrev 2018-06-28 03:31:02 följande:

Som rubriker lyder så kallsvettas min kille på nätterna. Det är svalt i sovrummet, han sover utan tröjja och vaknar inte av det.. men när man tar på hans hud är den alldeles klibbig och svettig, ibland är de så de rinner liksom.. har bett han uppsöka en läkare ang det men han viftar bara bort det.. borde jag vara orolig>? någon mer som vart med om liknande? 

Han är i 40 års åldern och frisk i övrigt.

Man kanske inte helt kan vifta bort det.

Att vara smittad av vissa virus, eller ha hepatit, abscess, pulmonell tuberkulos, influensa, leukemi, sköldkörtelrubbningar, Hodgkins sjukdom, AIDS, hjärt- eller tarm-problem, eller sjukdomar som angriper immunsystemet kan också orsaka extrema svettningar på natten. Det finns även vissa narkotiska preparat och läkemedel som kan orsaka svettningar, några av de vanligaste är Zalcitabin, Hivid, Ciklosporin, Consupren och Sandimmune . Ofta är svettningar på natten en bieffekt av dessa läkemedel och droger.
  • Anonym (Klo)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-06-28 08:12:18 följande:

Man kanske inte helt kan vifta bort det.

Att vara smittad av vissa virus, eller ha hepatit, abscess, pulmonell tuberkulos, influensa, leukemi, sköldkörtelrubbningar, Hodgkins sjukdom, AIDS, hjärt- eller tarm-problem, eller sjukdomar som angriper immunsystemet kan också orsaka extrema svettningar på natten. Det finns även vissa narkotiska preparat och läkemedel som kan orsaka svettningar, några av de vanligaste är Zalcitabin, Hivid, Ciklosporin, Consupren och Sandimmune . Ofta är svettningar på natten en bieffekt av dessa läkemedel och droger.

I 2 års tid? Utan andra symtom? En aaaning långsökt att tänka allvarliga sjukdomar pga ett enda symtom på 2 år. Ja huvudvärk kan vara hjärntumör. Särskilt om man googlar.

Han är ofta trött, men ger blod och jobbar 8-17 så det kanske är normalt. 

Sen svimmade han utan anledning för några dagar sen , fast han reste sig för snabbt upp.. han viftar bort allt detta men jag blir ju orolig för den man bryr sig om hmm 

i övrigt från det finns inga symtom mer än att efter han somnat , ofta i det skedet han snarkar så svettas han otroligt mycket. på morgonkvisten när han sover lättare är det inte lika mkt el ngt alls.

Anonym (Klo) skrev 2018-06-28 07:57:57 följande:
    Vissa människor har så. Min ena dotter är likadan. Särskilt strax efter insomning. Vad tänker du det skulle vara? Inget akut uppenbarligen efter 2 år och inga andra symtom. Låt din kille, som är vuxen får man anta, bestämma själv.
    anledningen till varför jag inte riktigt kan släppa detta är för att med mitt ex bad om att han skulle gå till läkaren och kolla upp varför han var så trött och svettades enormt på nätterna och vaknade super aggressiv visades vara hudcancer.. blev lite skrämd efter det o nojjar nu för min kille som inte alls är orolig därför ville jag kolla hur pass vanligt detta är eg och om andra varit med om det el om jag ska be han igen kontakta läkaren 
Svar på tråden kallsvettning nattetid