• Glass

Hur länge har ni försökt att bli gravida?

Det känns lite tröstlöst...
    Hur länge har ni försökt att bli gravida?
    Detta riktar sig till oss som inte lyckats ännu eller till de som fått +, men fick försöka mer än ett år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-11 19:53:07:
    Äh, glöm de första alternativen, jag tror inte att det blev riktigt som jag hade tänkt mig.
    Glömmer ofta att koppla in hjärnan när jag blir ivrig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge har ni försökt att bli gravida?
  • Chania

I april har vi försökt i två års tid! Vi har nu gett upp alla försök eftersom jag inte kan bli gravid på egen hand, men vi väntar på IVF. Först om ett år kan vi göra vårt första IVF-försök. Det känns långt dit men under tiden försöker vi att inte tänka på det hela tiden och göra annat som tar tankarna från det.

• Glass

Oj, en som försökt mer än 5 år... Det måste kännas väldigt, väldigt jobbigt

• ebben

Vi hade ju en tös men fick inte till ett syskon!?
    då åt jag pergo i 2 år,o före det hade vi aktivt försökt ett år själva........

1an född 16/9-96
    2an kom 21/7-04
    sen kom 3an på direkten efter 2an hade slutat amma...
    3an född 4/12 -05

ettan kom efter det vi känt varann ca 5 mån trots att jag åt p piller
    2an fick vi kämpa för som sagt
    3an kom med dunder o brak!!

• pemi

Äntligen testat plus och sett den lill* på vul efter närmare 7 års kämpande, varav 3 år med ivf.

pemi

• Ekorrfamiljen

Men du, varför har du de kortare alternativen då om det riktar sig till dem som försökt ett år eller mer?

Vi försökte 18 månader.

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Glass
    Ekorren
    Tråden ligger ju under de som har svårt att få barn. Man kan ha svårt även om man inte försökt så länge. Vi fick reda på att vi hade problem ganska snabbt. Däremot så riktar den sig inte till de som inte har några problem utan blev gravida inom den tiden.
  • CarinaB
    Försökt sedan April 1995, så snart 11 år.
    I fredags fick vi tillbaks ett litet befruktat ägg via IVF så nu håller jag tummarna.
    Kan tala om att det har varit otroligt slitigt, speciellt när alla vänner har fått barn runt omkring och de har hunnit bli upp emot 10 år nu...
  • rödbetan

Konstigt vi inte var fler över 5 år när denna sida handlar om IVF och att så många hade försökt så kort tid..

• Glass
    CarinaB
    Får jag fråga om ni vet vad det är för fel på er?
    Har ni gjort flara ivf försök?
  • Glass

rödbetan, jag tror inte att folk har förstått mitt inlägg riktigt. Jag tror att folk svarar även om de inte har problem. Jag tror kanske att man helt enkelt ska ränka bort de svaren som är på det första alternativet...

Svar på tråden Hur länge har ni försökt att bli gravida?