• Cissi201616

    När barnens pappa tjänar mer - separation och standardtillägg

    Barnens pappa tjänar cirka 450 000kr/år. Jag kommer ha en "vanlig" lön på cirka 300 000kr/år. Han driver eget och tar ut lite lägre lön än vad han kunnat (pga skatter) men desto större aktieutdelning, sista var på cirka 1miljon och denna summa kommer bara stiga med åren. Samtidigt som han har olika bolag kan plockar aktieutdelning ifrån men inte lön. Är aktieutdelning något man tar hänsyn till när man ska göra en bedömning om standardtillägg i domstolen? Vi kommer på sikt ha våra två barn 50/50. Hur går jag isåfall vidare i detta ärende och vad kan det röra sig om för summor i månaden extra för mig? 

  • Svar på tråden När barnens pappa tjänar mer - separation och standardtillägg
  • Maja37

    Denna eviga fråga.

    Varför skulle du få extra pengar bara för att han tjänar mer? Ni ska hall barnen 50/50, ni får dela på kostnaderna rakt av.

  • sextiotalist
    gravidfit skrev 2018-06-28 11:52:43 följande:

    Barnens pappa tjänar cirka 450 000kr/år. Jag kommer ha en "vanlig" lön på cirka 300 000kr/år. Han driver eget och tar ut lite lägre lön än vad han kunnat (pga skatter) men desto större aktieutdelning, sista var på cirka 1miljon och denna summa kommer bara stiga med åren. Samtidigt som han har olika bolag kan plockar aktieutdelning ifrån men inte lön. Är aktieutdelning något man tar hänsyn till när man ska göra en bedömning om standardtillägg i domstolen? Vi kommer på sikt ha våra två barn 50/50. Hur går jag isåfall vidare i detta ärende och vad kan det röra sig om för summor i månaden extra för mig? 


    De får del av den högre standarden i och med att de bor halva tiden hos honom, problemet löst.
  • Maja37
    gahadas skrev 2018-06-28 12:41:36 följande:

    Kan inte förstå den där mentaliteten. Han tjänar mer än dig. Deal with it.


    Nej, precis!

    Vad är problemet? Men vanligt "problem" på FL där ensamma mammor försöker snylta till sig pengar bara för att pappan tjänar mer.
  • Kaffemellanrost
    gravidfit skrev 2018-06-28 11:52:43 följande:

    Barnens pappa tjänar cirka 450 000kr/år. Jag kommer ha en "vanlig" lön på cirka 300 000kr/år. Han driver eget och tar ut lite lägre lön än vad han kunnat (pga skatter) men desto större aktieutdelning, sista var på cirka 1miljon och denna summa kommer bara stiga med åren. Samtidigt som han har olika bolag kan plockar aktieutdelning ifrån men inte lön. Är aktieutdelning något man tar hänsyn till när man ska göra en bedömning om standardtillägg i domstolen? Vi kommer på sikt ha våra två barn 50/50. Hur går jag isåfall vidare i detta ärende och vad kan det röra sig om för summor i månaden extra för mig? 


    Du var mig en lustig, varför skulle du ha rätt att begära mer pengar av ditt ex utöver eventuellt underhållsbidrag, bara för att han tjänar mer?

    Du har din ekonomi och han har sin ekonomi, släpp den där tanken och skärp dig. 
  • Contador

    Stackare. Du hittar ditt livs kärlek och så blir du dumpad. Känner starkt för din situation.

  • SnoppeBajsTolle

    Jag tycker det kan vara ganska roligt att läsa alla dumheter som folk skriver här inne, och hur dumma människor tycker att de är fantastiskt smarta (suger på tummen när jag skriver detta)

    Ni här inne som är smarta, och som håller sig till sanningen, ta inte åt er av detta. Men ni som är dumma och hittar på era egna smarta svar, ta åt er.

    Gud va jag älskar Internet

    /SnoppeBajsTolle

  • Gulletussan

    På vilket sätt skulle han behöva försörja DIG? Bara för att du är bitter över att han tjänar mer pengar? Ni kommer ha barnen lika mycket... Du ska inte ha några mer pengar alls från honom. Fixa din egen ekonomi istället....

  • SnoppeBajsTolle

    Vissa människor här i Sverige är arbetslösa, har stora problem med kroppen och borde få sjukpension, men försäkringskassan bråkar, över vad? Ca 8000 kr i månaden, vilket är sjukt lågt att behöva klara sig på resten av livet, bara för att man har oturen att inte kunna jobba.

    Sen finns det de människor som normalt sätt har jobb, eller rent av egen firma, och tjänar mer än folk vanligtvis behöver, och ÄNDÅ klagar, vill ha mer och anser dig FÖRTJÄNA det?!

    Vissa människor har bara inte förmågan att skämmas!

    /SnoppeBajsTolle

Svar på tråden När barnens pappa tjänar mer - separation och standardtillägg