• Äldre 28 Jun 17:06
    4954 visningar
    13 svar
    +1
    13
    4954

    Blödde du av Lutinus, slutade det när du slutade med Lutinus?

    Hej!

    Är det någon där ute som blött av Lutinus och det gick över när du slutade? Jag tycker att jag kan få som tunna röda små blödningar efter att jag tagit Lutinus. Är orolig att det är något annat. Man får ju panik så fort man ser lite blod och befarar det värsta. Jag vet att många får sköra slemhinnor men jag önskar man kunde veta vart blodet kommer ifrån...

  • Svar på tråden Blödde du av Lutinus, slutade det när du slutade med Lutinus?
  • Anonym (Ivf Falun)
    Äldre 28 Jun 22:07
    #1

    Lutinus kan vara elakt mot underlivet och ge blödningar. Vart i cykeln är du? Jag har fått nidationsblödning vid alla 3 graviditeter.

  • Äldre 29 Jun 05:34
    #2

    Jag vet knappt vart jag är nu men jag gjorde ET 9/6. Lördagen 23/6 fick jag en blödning som var ganska riklig men inga floder. Då tänkte jag att det var mensen men gjorde ändå ett test och då var det ett plus!! Så det är också en sak som oroar mig, om det var ett tidigt missfall. Blödningen varade i en dag ungefär. Igår var min riktiga testdag och tack och lov är testet mycket starkare, men jag fick inte tid för ultraljud förrän 25/7 vilket känns som en evighet. Nu kan jag då och då få en blödning som blir som en femkrona och jag tänker hela tiden att det sla vara början på floden...

  • Äldre 29 Jun 05:39
    #3

    Med tanke att jag plussat sen nästan en vecka tillbaka så känns det som att en nidblödning är lite sent...

  • Anonym (Ivf Falun)
    Äldre 29 Jun 07:18
    #4

    Då kan det vara en genombrotts blödning typ lite mens när du skulle haft det. Det är inget farligt. Många får det. Stort GRATTIS till plusset! <3

  • Äldre 29 Jun 10:41
    #5

    Det känns helt overkligt, men jag oroar mig så för de småblödningar som fortfarande kommer och går. Jag hoppas det slutar när jag slutar med Lutinus så man kan andas ut lite. Håll tummarna för att det inte är början på något värre.

  • Anonym (Ivf Falun)
    Äldre 29 Jun 10:49
    #6
    Humlan0 skrev 2018-06-29 10:41:33 följande:

    Det känns helt overkligt, men jag oroar mig så för de småblödningar som fortfarande kommer och går. Jag hoppas det slutar när jag slutar med Lutinus så man kan andas ut lite. Håll tummarna för att det inte är början på något värre.


    Det är säkert inget farligt! Missfall känns rejält och det forsar blod och lumpar så det är inte det. Kan du inte prata med läkare/bm så du får lugnande besked? <3
  • Äldre 29 Jun 11:07
    #7

    Jo dom sa igår att utifrån det jag beskriver så kan det vara både bra eller dåligt men det låter positivt att testet är starkare nu och jag inte ska vara orolig. Man kanske borde försöka ta in det :)

  • Anonym (Ivf Falun)
    Äldre 29 Jun 11:21
    #8
    Humlan0 skrev 2018-06-29 11:07:42 följande:

    Jo dom sa igår att utifrån det jag beskriver så kan det vara både bra eller dåligt men det låter positivt att testet är starkare nu och jag inte ska vara orolig. Man kanske borde försöka ta in det :)


    Ja jag tycker du ska ta in det! Du kan ta hcg via blodprov och hålla koll på stegringen om du vill vara helt trygg i graviditeten. Genombrotts blödningar är vanliga.
  • Thu 8 Oct 2020 21:55
    #9
    Humlan0 skrev 2018-06-29 05:34:40 följande:

    Jag vet knappt vart jag är nu men jag gjorde ET 9/6. Lördagen 23/6 fick jag en blödning som var ganska riklig men inga floder. Då tänkte jag att det var mensen men gjorde ändå ett test och då var det ett plus!! Så det är också en sak som oroar mig, om det var ett tidigt missfall. Blödningen varade i en dag ungefär. Igår var min riktiga testdag och tack och lov är testet mycket starkare, men jag fick inte tid för ultraljud förrän 25/7 vilket känns som en evighet. Nu kan jag då och då få en blödning som blir som en femkrona och jag tänker hela tiden att det sla vara början på floden...


    Hej! Du kanske inte läser här längre men jag chansar :) Jag är nyfiken på hur det gick för dig då jag är orolig för en blödning jag fick igår på RD8, eller då var det bara lite brunt och idag på RD9 så blöder jag färskt blod. Men det är inte som mens utan en vattning blodig sådan. Jag har dock mensvärk så jag tänker att det är mensen ändå, även om den beter sig konstigt. Men det är verkligen så att hoppet är det sista som lämnar en...
Svar på tråden Blödde du av Lutinus, slutade det när du slutade med Lutinus?