• lafamilia17

    Tyst halsfluss??

    Tjena!

    Min bonus dotter på snart 3 år har haft problem med vax i öronen länge! Men nu sist hon var på vc plocka dom bort vaxproppen sen var de inte mer med det.

    Men när hon skulle till läkaren för att kolla sina mandlar och hörsel konstaterar läkaren att hon hade en dubbelsidig öroninflammation.

    Nu är grejen att hon har alltid haft problem med för stora mandlar men hon ska ha börjat komma ifatt dom.

    Jag fick symptom på halsfluss i tisdags eftermiddag, fick det konstaterat igår fredag så har påbörjat penicillinkur.

    Räknar man på smittoperioden som är på 2-4 dagar så är de helgen jag har umgåtts med henne.

    Mannen är bara förkyld och varit nu ett tag. (Sommarförkylningar släpper sällan fort)

    Hon har haft problem med förkylning och öronvax + inflammation men inget mer.

    Skulle hon kunna vara bärare av halsfluss??

    Ska kolla mannens hals för att utesluta.

    Vi har inte varit ute och handlat eller nånting hela helgen, bara varit hemma och tagit det lugnt.

    Tacksam för svar och egna erfarenheter!

  • Svar på tråden Tyst halsfluss??
  • whtevr9
    lafamilia17 skrev 2018-06-30 08:20:51 följande:

    Tjena!

    Min bonus dotter på snart 3 år har haft problem med vax i öronen länge! Men nu sist hon var på vc plocka dom bort vaxproppen sen var de inte mer med det.

    Men när hon skulle till läkaren för att kolla sina mandlar och hörsel konstaterar läkaren att hon hade en dubbelsidig öroninflammation.

    Nu är grejen att hon har alltid haft problem med för stora mandlar men hon ska ha börjat komma ifatt dom.

    Jag fick symptom på halsfluss i tisdags eftermiddag, fick det konstaterat igår fredag så har påbörjat penicillinkur.

    Räknar man på smittoperioden som är på 2-4 dagar så är de helgen jag har umgåtts med henne.

    Mannen är bara förkyld och varit nu ett tag. (Sommarförkylningar släpper sällan fort)

    Hon har haft problem med förkylning och öronvax + inflammation men inget mer.

    Skulle hon kunna vara bärare av halsfluss??

    Ska kolla mannens hals för att utesluta.

    Vi har inte varit ute och handlat eller nånting hela helgen, bara varit hemma och tagit det lugnt.

    Tacksam för svar och egna erfarenheter!


    Ja det kan hon.

    Min son hade streptokocker i halsen utan symptom, vilket jag fick halsfluss av i två omgångar och hans lillebror.
  • lafamilia17
    whtevr9 skrev 2018-07-01 00:08:44 följande:

    Ja det kan hon.

    Min son hade streptokocker i halsen utan symptom, vilket jag fick halsfluss av i två omgångar och hans lillebror.


    Oj såg inte att du hade svarat!

    Okej! Har inte kollat på hennes hals imed jag jobbat obekväma tider när hon varit där, men pratade med gubben om det imed hans mamma kände sig konstig i halsen. Dock gick det över men streptokocker kan ju gå över av sig själv.

    Tack för ditt svar!
Svar på tråden Tyst halsfluss??