• A9305

    Orolig..

    Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden och men får hoppas att detta blir bra..

    Jag fick för någon månad sedan reda på att jag var gravid. Fick lite senare reda på att pappan är bärare av en genetisk sjukdom, vilket gör att det är 50% risk att barnet också får den. Pappan har bara fått en klinisk diagnos så därför måste de kolla i hans gener först innan de kollar i fostrets. Väldigt snart har abort veckorna passerat vilket gör så att jag kommer behöva ansöka om sen abort. Man vet inte heller hur sjukdomen slår. Den är inte dödlig men om man har otur så kan man få svåra komplikationer. Pappan och alla i hans släkt är friska (trotts att de flesta är bärare av sjukdomen). Om barnet skulle vara bärare av sjukdomen så vet jag inte hur jag skulle göra. Mår så otroligt dåligt över detta, eftersom jag inte kan/verkligen inte vill genomgå en abort eftersom jag inte skulle klara av det efteråt. Men samtidigt vill jag inte att mitt barn ska behöva bära på denna sjukdomen.. Är så otroligt orolig så om det är någon som vart med om något liknande får den gärna dela med sig.

  • Svar på tråden Orolig..
  • Anonym (Nipt)

    Kan man inte få svar genom nipt och isf betala själv?

Svar på tråden Orolig..