• Äldre 30 Jun 11:30
    4736 visningar
    5 svar
    5
    4736

    Livmoderinflammation vad kostade de?

    Hej! Jag har en anhörig som berättar att det kostar 33.000kr för en livmoderinflammationsop.

    Det är nästan hela min 11 åriga cockers försäkringsbelopp. Om det nu skulle hända, hoppas u inte på det men vad ja har förstått så är de inte osannolikt att det händer förr eller senare. Men kan de verklogen vara så dyrt?

  • Svar på tråden Livmoderinflammation vad kostade de?
  • Äldre 30 Jun 11:33
    #1

    Jag är dagmatte till en tik och hon fick det i oktober förra året. hennes matte berättade att det kostade runt 50.000 kr men hon hade försäkring så det blev runt 18.000 kr för henne att betala.

  • Äldre 30 Jun 13:41
    #2

    Skulle tro att 33000kr är om op sker på dagtid mitt i veckan, på jourtid blir det mycket dyrare. 

  • Äldre 30 Jun 13:51
    #3

    Mammas hund fick det en kväll usch hon blev jättedålig på bara nån timme. Om jag minns rätt så gick det på 48000kr, kommer inte ihåg hur mycket dom betalade själva

  • Äldre 30 Jun 21:57
    #4

    Jobbar på djursjukhus, kostar mellan 25-50000 utan komplikationer. Priset varierar på när på dygnet man kommer in då olika jouravgifter. Hur lång narkos som krävs, narkos är en av de dyrare posterna, åtgång på material, mm

  • Äldre 30 Jun 22:54
    #5

    Vi operera våran för några veckor sedan, gick på ca 20000 har jag för mig (+ mediciner), betala 6300 när försäkringsbolaget ersatt "sin" del.

    Undersökning måndagen, operation onsdagen, sen fick hon komma tillbaka och läggas in på torsdagen p.g.a feber och dåligt allmäntillstånd.

    Opererades på en dagklinik så tror det blir lite billigare då, annars vill de gärna ha dom över natten och då kan kostnaderna rinna iväg.

    Idag är jag väldigt tacksam, pigg, glad och som valp igen.

    Hon är en 9-årig taxblandning..

Svar på tråden Livmoderinflammation vad kostade de?