• Anonym (TS)

Rådvill

Vi varit ett "par" i snart 8år

2 små barn (under 5år) varav ena med svårigheter + ska utredas i höst

Vi ska troligen flytta till mindre och dyrare bostad om några månader pga. Närmare släkt (försökt hitta billigare, går inte, måste flytta!)

Han har sen länge svikit och bedragit mig.. chattat med andra tjejer, skickat nakenbilder och runkfilmer och mottagit.. jag har förlåtit honom (dumt!) Alla gånger.. han har sagt till en vän att han legat med 3 andra men förnekar de för mig, jag tror han gjort de.

Riskbeteende med spel och alkohol, just nu ljuger om trafikkaos och jobba över när han går ut och tar 3-4 öl.. tror han även tagit med ett barn dit när han sagt att dom varit på promenad..

Jag älskar likförbannat den här jäveln!

Jag har inget jobb eller utbildning, han försörjer mig (utan mig skulle han dock inte ha något jobb..)

Jag har även hälsoproblem just nu (fysiska, kräver ev. Operation och lång återhämtning)

Har även psykisk diagnos sen gammalt.

Men jag har nu förstått att vi inte kommer funka i längden

Vi har förut pratat om öppet förhållande (jag tänkte mest när barnen blivit stora och ingen är direkt fertil längre, för att undvika kaos)

Men han vill inte, säger dock att han inte kan hindra mig från att göra de jag vill..

Jag vill separera men vet inte hur de praktiskt ska gå till

Jag längtar efter någon som ger mig uppmärksamhet, ärlighet och pirr i magen

Just nu är livet mest grått och fullt av oro för vad han kommer hitta på för nåt.. (komma hem full, spela bort matpengar, få någon könssjukdom..)

Fast ibland också roligheter och mys.. trots att han är en dum partner så är han en rätt god vän..

Vet inte vad jag vill med inlägget...

Svar på tråden Rådvill