• Anonym (Missf­all)
    Äldre 1 Jul 15:26
    3067 visningar
    10 svar
    10
    3067

    Misstänker missfall

    Hej.

    Är i v 6+3 idag. Vaknade inatt av att jag fick brun-rött utspätt blod på pappret när jag gick på toa, i storlek som en femma ungefär. Fick panik och ringde 1177 som tyckte jag skulle åka in då jag även hade mensliknande smärtor som strålade ut till ena sidan.

    Väl inne på gyn akut efter lång tids väntan tog de blod och urinprov och sa att jag skulle komma tillbaka 9 imorse då läkaren inte hade tid förren då.

    Åkte hem och kunde såklart inte sova, kom samma blod igen på toa.

    Åkte in kl 9 och när jag gick på toa där kom det vattnigt brunt blod på pappret, ganska mkt mer än innan. Blev livrädd och började gråta då mensvärken blivit mer.

    Klockan blev 11 och jag fick äntligen komma in till vul.

    Han kollade runt med några instrument och påpekade att jag blödde mer än vad han tyckte var normalt - vilket tydde på kommande missfall.

    Han letade därefter runt efter ett tickande hjärta som han tillslut hittade och visade mig. Sa även att jag såg mer ut som i v 6 pga storleken.

    Jag ska på återbesök om en vecka men han sa att jag skulle ställa in mig på missfall och att det antingen idag eller imorgon kommer komma mer blod.

    Nu väl hemma har jag vatt på toa flertalet gånger och änsålänge har det inte kommit mer blod sen imorse, mensvärken har även avtagit, likaså min uppblåsthet jag haft hela grav.

    Nån som vatt med om samma och vet vad jag kan vänta mig?

    Är helt förkrossad, kan inte sluta gråta.

    inga onödiga kommentarer tack.

  • Svar på tråden Misstänker missfall
  • Anonym (Missf­all) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 16:17
    #1

    Puff

  • Äldre 1 Jul 21:47
    #2

    Vad jobbigt att vänta en hel vecka, hur har det gått nu under kvällen? Jag fick MA konstaterat i söndags efter att det börjat med bruna flytningar men mina tilltog hela tiden för varje toabesök och slutade med rött blod. Dlna har ju avtagit så finns ju en chans att det kan vara att du burit tungt eller annat som gör att det kommit lite blod. Är tydligen väldigt vanligt under graviditeter.. hoppas det går bra för dig <3

  • Anonym (Missf­all) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 22:06
    #3
    carolol skrev 2018-07-01 21:47:34 följande:

    Vad jobbigt att vänta en hel vecka, hur har det gått nu under kvällen? Jag fick MA konstaterat i söndags efter att det börjat med bruna flytningar men mina tilltog hela tiden för varje toabesök och slutade med rött blod. Dlna har ju avtagit så finns ju en chans att det kan vara att du burit tungt eller annat som gör att det kommit lite blod. Är tydligen väldigt vanligt under graviditeter.. hoppas det går bra för dig <3


    jag beklagar din förlust <3

    Jag har inte blött sen jag va på akuten, har vatt på toa 3-4 ggr och det hae inte kommit nåt mer än. Dock är jag rädd för den mensliknande smärtan. Känns inte som den molande värken jag hade innan..

    Jag har 0 förhoppningar då läkaren om o om igen sa ?tyvärr? ?förbered dig på mer blödning nu? ?det är mer blod än normalt tyvärr? osv. Han ville inte ge mig falska förhoppningar.

    Ändå tickade hjärtat efter en stunds letande, men hans ton var ändå inte positiv så vet inte vad jag ska känna. E helt tom inombords, att man kan bli såhär förkrossad är fruktansvärt.
  • Anonym (Dr)
    Äldre 1 Jul 22:20
    #4

    Eftersom hjärtat syns först tidigast i v 6+ så stämmer det ju med 6+3 som du sa (när läkaren säger v 6 menar denne 6+). Jag har haft blodiga och bruna flytningar med både dottern och nuvarande graviditet (är i v 22) i v 6-10. Har även haft ett missfall men då övergick det snabbt i rikliga mensliknande blödningar. Jag tror inte alls att det behöver betyda missfall, lycka till!

  • Äldre 1 Jul 22:28
    #5
    Anonym (Missfall) skrev 2018-07-01 22:06:41 följande:

    jag beklagar din förlust <3

    Jag har inte blött sen jag va på akuten, har vatt på toa 3-4 ggr och det hae inte kommit nåt mer än. Dock är jag rädd för den mensliknande smärtan. Känns inte som den molande värken jag hade innan..

    Jag har 0 förhoppningar då läkaren om o om igen sa ?tyvärr? ?förbered dig på mer blödning nu? ?det är mer blod än normalt tyvärr? osv. Han ville inte ge mig falska förhoppningar.

    Ändå tickade hjärtat efter en stunds letande, men hans ton var ändå inte positiv så vet inte vad jag ska känna. E helt tom inombords, att man kan bli såhär förkrossad är fruktansvärt.


    Anonym (Dr) skrev 2018-07-01 22:20:15 följande:

    Eftersom hjärtat syns först tidigast i v 6+ så stämmer det ju med 6+3 som du sa (när läkaren säger v 6 menar denne 6+). Jag har haft blodiga och bruna flytningar med både dottern och nuvarande graviditet (är i v 22) i v 6-10. Har även haft ett missfall men då övergick det snabbt i rikliga mensliknande blödningar. Jag tror inte alls att det behöver betyda missfall, lycka till!


    Förstår att du tappat hoppet helt men som anonym (dr) säger så är det många som har blödningar under graviditeten utan att det är missfall, så än är inte hoppet ute eftersom blödningarna dessutom avstannat. Men det är väl bara att vänta och se nu, försök att läsa i positiva trådar här på familjeliv och strunta i de där folk beskriver sina missfall fram tills nästa vecka då du får en ny undersökning. Vet precis känslan av att vara förkrossad, men försök att ta det lugnt och hoppas på det bästa. Om det kommer rikliga blödningar så åk till akuten.. lycka till <3
  • Äldre 2 Jul 02:05
    #6

    Blödde 2 dagar i vecka 4 eller 5 med mensvärkssmärtor.. Blödde sen i vecka 8 med mensvärk men inte så mycket. Blödde ytterliggare en gång i vecka 19 (irritation efter VUL). Jag är i vecka 26 nu. Det kan gå bra :)

  • Anonym (Missf­all) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 14:35
    #7
    Anonym (Dr) skrev 2018-07-01 22:20:15 följande:

    Eftersom hjärtat syns först tidigast i v 6+ så stämmer det ju med 6+3 som du sa (när läkaren säger v 6 menar denne 6+). Jag har haft blodiga och bruna flytningar med både dottern och nuvarande graviditet (är i v 22) i v 6-10. Har även haft ett missfall men då övergick det snabbt i rikliga mensliknande blödningar. Jag tror inte alls att det behöver betyda missfall, lycka till!


    Tavk för svar!

    Det låter ju tryggt ändå för jag har inte blött sen dess mer än lite gammalt brunt imorse när jag torka mig.. o vad jag har läst mig till borde missfall snarare dra igång mer blödningar ganska snabbt inpå..

    Dock känns alla mina symptom som bortblåsta, den svullna magen bla. Får vänta ända till måndag för att få svar. Jobbigt bara att läkaren var så negativ när jag var där och gav mig inte en ynka hopp om att det kan sluta lyckligt.
  • Anonym (Missf­all) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 14:38
    #8
    JLES skrev 2018-07-02 02:05:34 följande:

    Blödde 2 dagar i vecka 4 eller 5 med mensvärkssmärtor.. Blödde sen i vecka 8 med mensvärk men inte så mycket. Blödde ytterliggare en gång i vecka 19 (irritation efter VUL). Jag är i vecka 26 nu. Det kan gå bra :)


    Va skönt att höra! Jag har slutat blöda men samtidigt känner jag mig inte alla gravid längre vilket är läskigt. Svullen mage, gasig och pms humöret finns inte kvar. Vill bara att tiden ska gå!
  • Äldre 2 Jul 16:33
    #9
    Anonym (Missfall) skrev 2018-07-02 14:38:44 följande:

    Va skönt att höra! Jag har slutat blöda men samtidigt känner jag mig inte alla gravid längre vilket är läskigt. Svullen mage, gasig och pms humöret finns inte kvar. Vill bara att tiden ska gå!


    Jag hade inga symtom förutom onda bröst hela första trimestern :) Samt pyttelite morgonillamående.. Men mina spökveckor började redan vecka 9-10 så då försvann de flesta symtom :)
  • Anonym (Dr)
    Äldre 3 Jul 10:56
    #10
    Anonym (Missfall) skrev 2018-07-02 14:35:53 följande:

    Tavk för svar!

    Det låter ju tryggt ändå för jag har inte blött sen dess mer än lite gammalt brunt imorse när jag torka mig.. o vad jag har läst mig till borde missfall snarare dra igång mer blödningar ganska snabbt inpå..

    Dock känns alla mina symptom som bortblåsta, den svullna magen bla. Får vänta ända till måndag för att få svar. Jobbigt bara att läkaren var så negativ när jag var där och gav mig inte en ynka hopp om att det kan sluta lyckligt.


    Symptom är överskattat, läser du i trådar här på FL kommer du att det finns många med symptom som visar sig inte vara gravida eller får missfall och vice versa. Jag har aldrig haft några symptom tidigt i mina graviditeter, endast varit mer trött men det kan man ju vara även om man inte är gravid. Inga kräkningar, inga ömma bröst och det har gått bra ändå :)
Svar på tråden Misstänker missfall