• Jammy79

    Missfall v 4+4?!

    Plussade i måndags... tre dagar innan bm, tog nytt på fredag, digitalt och visa v 1-2.

    Igår börja jag blöda, har haft typ mensvärk sen två veckor tillbaka, ömma bröst.

    Nu idag har jag blött hela dagen, både mörkare och ljusare blod, samtidigt hugger det i vänster sida. Förstår de säkert är ett missfall, men hoppas ju såklart iallafall.. har inte varit i kontakt med Barnmorska för de e ju såpass tidigt, och inget ses iallafall på vaginalt ul.

    Men min fråga e.. hur länge kan jag räkna med att blöda? Ska man kontakta barnmorska om det inte ger sig. När kan man göra graviditetstest och det inte visar plus?

    Många frågor, känner mig tom... och dessutom går ja på semester idag ??

  • Svar på tråden Missfall v 4+4?!
  • EpicNurse

    Vänta ett par dagar och ta ett test. Är det fortfarande positivt så vänta en vecka till.

    Förmodligen implanterade embryot inte tillräckligt djupt, utan bara lite ytligt och då blir nivåerna av graviditetshormonet aldrig speciellt höga, vilket också gör att testen bli negativa snabbt.

    Fortsätter testen att bra positiva även om 1-2 veckor så bör du kontakt MVC ändå och rådfråga. Det behöver ju inte vara ett missfall även om det låter som det.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Missfall v 4+4?!