• ella121

    Min man vill skiljas

    Min man och jag har inte haft sex på 7 år för jag har inte velat, jag gillar inte sex speciellt mycket. Nu säger han att han vill skiljas, jag fattar ingenting?

  • Svar på tråden Min man vill skiljas
  • Linux1003

    Jag tycker du inleder väl med att svara på din egen fråga. Vad är det specifikt du inte fattar? För mig låter det som att din man har varit oerhört tålmodig. 

  • Anonym (Förstår)

    Vi börja med att beklaga, men med det sagt så förstår jag honom, jag hade inte heller stannat i en relation utan sexliv. Men jag hade inte stått ut så länge som 7 år heller.

    Hoppas att allt löser sig till det bästa för er båda.

  • Anonym (Monika)

    Beklagar! Har själv gått igenom en skilsmässa nyligen och det är supertufft men det finns ett liv efteråt också. Själv mår jag mycket bättre själv än i ett dött äktenskap.

    Du skriver att du inte förstår. Vad exakt är det du inte förstår? Har han fått dig att tro att han var beredd att leva utan sex resten av livet?

  • Lione81
    ella121 skrev 2018-07-02 08:37:20 följande:

    Min man och jag har inte haft sex på 7 år för jag har inte velat, jag gillar inte sex speciellt mycket. Nu säger han att han vill skiljas, jag fattar ingenting?


    Som övriga skriver, så förstår jag inte din förvåning!!! Han vill knulla och ha sex. För att vara tydlig. Kan du inte ge honom det så finns det ingen annan utväg. OM du inte går med på ett öppet förhållande för honom. Atg du tillåter honom ha en sexpartner bredvid erat förhållande och attdu accepterar det. Då får han sex och ni kan leva ihop. Kan vara en utväg och öppning i erat förhållande.
  • Fjäril Vingad

    Har han sagt varför han vill skiljas?

    Du nämner sexet, men du säger inte att det är det som är en av orsakerna.

    Men det KAN ju vara det. De flesta av oss är inte beredda att leva ett liv helt utan sex, och om ni (vad jag antar) har ett monogamt förhållande så har han ju fått vara utan sex i många år. Han kanske inte vill fortsätta så livet ut.

  • Anonym (krille)

    Är det på skoj?
    Eftersom TS tar upp sexet men ändå är oförstående stämmer det inte riktigt.

    Jag misstänker snarare att det är en man med sexointresserad partner som är lite nyfiken på reaktionerna? Han kanske behöver argument mot sin partner?

    Gillar man själv sex men har en partner som ogillar det är det väl nästan självklart att man avslutar förhållandet? Det är ju en väldigt grundläggande del av ett förhållande.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Förstår) skrev 2018-07-02 08:47:58 följande:
    Vi börja med att beklaga, men med det sagt så förstår jag honom, jag hade inte heller stannat i en relation utan sexliv. Men jag hade inte stått ut så länge som 7 år heller.
    Hoppas att allt löser sig till det bästa för er båda.
    Håller med
Svar på tråden Min man vill skiljas