• Äldre 2 Jul 13:26
    477 visningar
    1 svar
    1
    477

    Hjälp!

    Tjena! Jag har en "lillasyster" på 15 bast som e sugen på att tatuera sig. Jag skrev detta inlägg på flashback men verkade inte få så mycket köpgalnare svar. Dock bor hon på ett ungdomshem men förklarade för mig att hon har tagit kontakt med en tatuerare som kan gadda henne utan problem. Men det finns ett problem i det hela. Hon säger att personalen på boendet INTE tillåter att ge ut kontanter till ungdomarna. Och otillåtet att tatuera sig. Hon har inte berättat att hon vill gadda sej än för de men hon frågar mig om hjälp så jag frågar internet istället. Detta kanske inte är rätt tråd att skriva detta i men ja. Och innan ni kommer med "lika bra, hon är bara 15" men hon har valt en rätt snygg tatuering inte så stor och hon ser äldre ut än bara 15. Så tror att det inte är så stor risk. Tack! Mvh caprimma

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Äldre 2 Jul 13:39
    #1

    Det framgår inte vad du vill ha hjälp med. Förtydliga gärna.

    Att minderåriga inte bör tatuera sig handlar snarare om mogenhet att utvärdera riskerna med ett permanent ingrepp på kroppen än hur gammal någon ser ut. Ej heller om tatueringen är snygg, vilket förstås är helt subjektivt.

    Du bör även veta att även om det inte är olagligt att tatuera en minderårig så kan alla former av skador som uppkommer till följd av tatueringen polisanmälas.

Svar på tråden Hjälp!