• Anonym (Cellulito)

Tjocka lår fulla med celluliter :-(

Jag är på gränsen till överviktig men det mesta fettet sitter på mina breda fula höfter och kraftiga lår. När jag var i 20-års åldern hade jag slanka ben, nu när jag är 37 år kan jag inte bli av med fettet vad jag än gör.

Det värsta är inte att jag har tjocka lår utan att dom ser sjuka ut pga alla celluliter. Jag har sån komplex för detta att jag går ständigt i långbyxor. Vad hjälper egentligen? Detta är vad jag provat:

* Långa promenader

* Gymträning med fokus på ben (tramp)

* Styrketräning

* Koppning/cupping

* Torrborstning

* Byta ut tex potatis och pasta mot sallad

Har gjort detta regelbundet i över ett år, inget hjälper! Vill bara ge upp. Har nu köpt kompressionstights, dyra som attan. Men det hjälper nog inte heller. (Jag tror inte jag lider av lymfödem eftersom mina vader är i normalstorlek ifall nån tänker det)

Hur blev du av med dina celluliter?

• Svar på tråden Tjocka lår fulla med celluliter :-(
  • Anonym (Cellulita)

Om du kommer på dn lösning får du gärna berätta. När jag var ung hade jag också slanka ben och välformad rumpa. 2 barn senare och 40 år gammal blir jag nästan gråtfärdig när jag ser kort på mig själv från 20 år sedan.

Lår och rumpa fulla av celluliter och groteskt daller.

Går på gym, långa promenader, äter nyttigt men det hjälper inte. Springer ogärna pga dallret där bak.

Vad gör man?

• Anonym (Ia)

Läs om lipödem kanske det stämmer på dig

• Anonym

MEN Vad är det med er (vuxna??) kvinnor egentligen? Detta är ju inte klokt!!

Det är som om en vältränad yngling skulle beklaga sig över sina breda axlar, sina magrutor, sina omfångsrika biceps och sina starka händer.

Ja, om man är bög ända in i ryggmärgen och gillar karlar så antar jag att man inte gillar tjocka lår, breda höfter, stora rumpor, celluliter, daller och andra utpräglat kvinnliga sexuella attribut.

Är man däremot en till 100,0% heterosexuell man så är chansen väldigt stor att man fullständigt älskar sådant!

Skulle alla sju dagar i veckan föredra en riktig kvinna enligt beskrivning framför någon tråkig en med smala ben som saknar kurvor och kvinnliga former och saknar något att klämma på. Celluliter och daller är superhett, går igång på det på alla cylindrar.

• Anonym (A)

Går du inte ner i vikt så beror det på att du äter fler kalorier än du gör av med. Svårare än så är det inte.

• Anonym (A)
    Anonym skrev 2018-07-02 18:03:38 följande:

MEN Vad är det med er (vuxna??) kvinnor egentligen? Detta är ju inte klokt!!

Det är som om en vältränad yngling skulle beklaga sig över sina breda axlar, sina magrutor, sina omfångsrika biceps och sina starka händer.

Ja, om man är bög ända in i ryggmärgen och gillar karlar så antar jag att man inte gillar tjocka lår, breda höfter, stora rumpor, celluliter, daller och andra utpräglat kvinnliga sexuella attribut.

Är man däremot en till 100,0% heterosexuell man så är chansen väldigt stor att man fullständigt älskar sådant!

Skulle alla sju dagar i veckan föredra en riktig kvinna enligt beskrivning framför någon tråkig en med smala ben som saknar kurvor och kvinnliga former och saknar något att klämma på. Celluliter och daller är superhett, går igång på det på alla cylindrar.

En riktig kvinna är man inte för att man är överviktig. Lägg ner ditt skitsnack och förnedrande av normalviktiga och smala kvinnor. Det är högst ohälsosamt att vara överviktig och finns inget vackert eller "riktigt" i det. Vad du tänder på är irrelevant. Finns de som tänder på tandborstar också.
  • Överste Senap
    Anonym (A) skrev 2018-07-02 18:18:55 följande:

En riktig kvinna är man inte för att man är överviktig. Lägg ner ditt skitsnack och förnedrande av normalviktiga och smala kvinnor. Det är högst ohälsosamt att vara överviktig och finns inget vackert eller "riktigt" i det. Vad du tänder på är irrelevant. Finns de som tänder på tandborstar också.

Dumheter! En kvinna behöver inte vara överviktig bara för att hennes rumpa dallrar och har celluliter! Lägg ned ditt förnedrande av normala medelålders kvinnor.
  • Anonym (A)
    Överste Senap skrev 2018-07-02 18:37:17 följande:

Dumheter! En kvinna behöver inte vara överviktig bara för att hennes rumpa dallrar och har celluliter! Lägg ned ditt förnedrande av normala medelålders kvinnor.

Nej, men TS snackar om att hon är på gränsen till överviktig, har för mycket kroppsfett och vill göra något åt detta!
  • Anonym (L)

Går du ner i vikt något trots att groparna är kvar?

• Anonym (..)

Alltså.. känner mig sp utanför! Är 21 år, mitt BMI är undervikt men har celluliter som bara den..

är väldigt aktiv av mig men lik förbannat är dom där!

Jag tror inte på allt de här ?träna bort, gå ner i vikt, ät inte kolhydrater?

• Anonym (Normal man)
    Anonym (A) skrev 2018-07-02 18:18:55 följande:
    Det finns forskning som visar att fett på rumpa och lår inte är något hälsoproblem. Det är en så kallad "päronformad kropp".Däremot är det inte bra att ha för mycket fett på buken.

Lyckligtvis stämmer forskarnas slutsatser med det som många män gillar! Precis som några andra män i tråden gillar jag breda höfter och kraftiga lår.
Svar på tråden Tjocka lår fulla med celluliter :-(