• Anonym (Anonym)

Alla verkar så lyckliga, mitt liv suger

Jag är så jävla deppig nu och det har varit så över 1 år nu.

Har en fantastisk familj, men älskar inte min fru längre. Vi har det rätt bra, men mer som vänner. Vi har inte sex ofta och har inte riktigt någon relation längre utan en mer praktisk relation för att få familjen att gå runt med saker runt barnen.

Känner ingen glädje och varje dag är en kamp till att göra saker.

Funderar mycket på vad jag vill, behöver och hur jag ska "komma" igång igen men har inga svar. Det känns som slöseri med livet.

Det känns som "alla" har det så jävla bra hela tiden men jag är långt därifrån. Vänner som reser, utvecklas, romantiska med varandra, har så spännande sexliv, båtar, landställe, etc ...

Jag saknar att vara glad och lycklig.

Hur har ni det i livet?

Tips till mig?

• Svar på tråden Alla verkar så lyckliga, mitt liv suger
  • punktslash

Äh, glöm att alla andra är lyckliga. Facebook-lögn som tyvärr skadar alldeles för många.

De flesta av oss har det kämpigt och småtrist, samt för lite sex.

• Aurora Borrealis

Som ovan skrev + ett tips:

Från och med i morgon så börjar du göra en rolig sak varje dag! För rent nöjes skull. Gör så i en månad nu, olika saker som du tycker är roliga, varje dag. Alltså gör det du måste + en rolig sak. Skriv ner vad du tycker är roligt att göra, en lista och googla om du har glömt bort vad du tycker är roligt. Personligen har jag simmat i havet idag bl a. Det tycker jag är roligt.

• Anonym (Anonym)
    punktslash skrev 2018-07-02 22:45:25 följande:

Äh, glöm att alla andra är lyckliga. Facebook-lögn som tyvärr skadar alldeles för många.

De flesta av oss har det kämpigt och småtrist, samt för lite sex.

Tack för ditt svar.

Rent logiskt kan jag förstå och ta till mig vad du skriver men känslomässigt är jag en bra bit därifrån.

Ett ex från idag. En kollega visar upp en jättelycklig bild på henne och hennes man. Han har varit otrogen mot henne och ljugit så länge för henne. Jag är glad att de löst sina problem och är nu lyckliga.

Varför kan inte jag lösa min relation? Vi har inte varit otrogna eller ljugit för varandra.

Det är så skit just nu så det finns inte.
  • Anonym (Anonym)
    Aurora Borrealis skrev 2018-07-02 22:51:50 följande:

Som ovan skrev + ett tips:

Från och med i morgon så börjar du göra en rolig sak varje dag! För rent nöjes skull. Gör så i en månad nu, olika saker som du tycker är roliga, varje dag. Alltså gör det du måste + en rolig sak. Skriv ner vad du tycker är roligt att göra, en lista och googla om du har glömt bort vad du tycker är roligt. Personligen har jag simmat i havet idag bl a. Det tycker jag är roligt.

Ett jättebra tips, tack så mycket.

Det känns rimligt och överkomligt.
  • Anonym (asdf)

Alla drömmer om vad andra har. Själv kan jag tex vara avundsjuk på dig för att du har fru och barn, då jag är ensam utan varken familj eller vänner.

Alldeles för länge tänkte jag på vad andra tyckte om mig. Men för några år sedan bestämde jag mig för att börja göra saker jag själv vill göra, utan att blanda in nån annan i mina planer. Delar inget på sociala medier och tar inte ens några bilder. Minnen har räckt för att göra mig gladare överlag.

Så mitt tips är att fundera på något DU vill göra. Och sen göra det.

Själv har jag bland annat:
    -Åkt till Köpenhamn och bott på hotell i ett par nätter. Drack öl, åt pizza och kollade på tv typ hela vistelsen.
    -Skaffat motorcykelkörkort + motorcykel. Dyrt men lätt värt det.
    -Besökt Thiepval Memorial i Frankrike. Väldigt fint där.
    -Vandrat och campat själv i fjällen.
    -Börjat läsa mycket fantasyböcker, gärna på balkongen med en konjak.
    -Lärt mig laga mat med lite mer omsorg, så man verkligen kan njuta av måltiden sen.
    -Skriver en egen bok. Den kommer säkert aldrig bli färdig, men bara skrivandet ger mig några timmar av frid i veckan.

• Aurora Borrealis
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-02 22:55:48 följande:

Ett jättebra tips, tack så mycket.

Det känns rimligt och överkomligt.

Varsågod!
  • Anonym (Sissi)

Känner din fru likadant som du tror du? Kan ni prata om det och försöka hitta tillbaka till varandra. Fundera över vad som fick dig att bli kär och älska henne när ni träffades. Kanske kan ni reconnecta? Din kollega och hennes man har nog fått kämpa som tusan för att komma vidare med sitt förhållande.

Annars håller jag med ovanstående. Hitta saker som gör dig lycklig. Jag försöker göra fem nya saker varje år. Kan vara allt från att besök operan, läsa en kurs på distans, resa nånstans eller gå med i en bokcirkel.

• Anonym (A)

Mitt liv vill du garanterat INTE ha, kan jag säga.

För övrigt tycker jag att du ska sluta jämföra dig med vad andra visar utåt. Oftast pågår det något helt annat bakom fasaderna.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (asdf) skrev 2018-07-03 00:03:09 följande:

Alla drömmer om vad andra har. Själv kan jag tex vara avundsjuk på dig för att du har fru och barn, då jag är ensam utan varken familj eller vänner.

Alldeles för länge tänkte jag på vad andra tyckte om mig. Men för några år sedan bestämde jag mig för att börja göra saker jag själv vill göra, utan att blanda in nån annan i mina planer. Delar inget på sociala medier och tar inte ens några bilder. Minnen har räckt för att göra mig gladare överlag.

Så mitt tips är att fundera på något DU vill göra. Och sen göra det.

Själv har jag bland annat:
    -Åkt till Köpenhamn och bott på hotell i ett par nätter. Drack öl, åt pizza och kollade på tv typ hela vistelsen.
    -Skaffat motorcykelkörkort + motorcykel. Dyrt men lätt värt det.
    -Besökt Thiepval Memorial i Frankrike. Väldigt fint där.
    -Vandrat och campat själv i fjällen.
    -Börjat läsa mycket fantasyböcker, gärna på balkongen med en konjak.
    -Lärt mig laga mat med lite mer omsorg, så man verkligen kan njuta av måltiden sen.
    -Skriver en egen bok. Den kommer säkert aldrig bli färdig, men bara skrivandet ger mig några timmar av frid i veckan.

Tack snälla, du inspirerar och imponerar. Du har kommit långt.
  • Anonym (R)

Om jag skulle känna den där distansen med min sambo hade jag gått ut till tv rummet och sagt "Kan vi prata?" Sen hade jag sagt "Jag känner att det hänt något mellan oss, vi håller oss ifrån varandra, vi umgås inte vår relation har lagts i skymundan för barnen / jobb / plugg vi glömmer att prioritera OSS, och jag saknar oss!! " Sen hade jag frågat vad han tror vi kan göra för att hitta glöden igen, om vi kanske kan boka en kryssning eller åka iväg och tälta eller hälsa på hans familj och ta en roadtrip eller börja en danskurs eller gå på bio i helgen ja vad som helst med oss i fokus, att få en relation är ju halva jobbet, att bevara en relation är ju färskvara det är en blomma som alltid behöver omvårdnad.

Jag finns inte på sociala medier och det är SÅ SKÖNT att slippa se vad alla andra gör hela tiden som en tävling i "mest lyckat liv" det har blivit så skruvat att lycka gick från en upplevelse till en prestation så mitt förslag är slut i Facebook. Om du bara blir på dåligt humör varför lägga tid på en sida du inte trivs av? Det är som att kolla på en film du hatar klart livet suger då!

Gör mer saker du vet att du gillar. Börja med något litet. Titta på en film du gillar eller köp något gott du gillar.

Sen vill jag be dig fokusera på andra sidan gräset. Och ber dig räkna upp 10 saker du är glad för i ditt liv. Detta är viktigt också för ingen människa är lycklig utan uppskattning. Det är också ett sätt att få ny energi och inspireras till mer saker du skulle uppskatta.

Du har nog grävt ner dig lite väl djupt och tror du har det sämsta livet för att du inte har ett landställe eller segelbåt, jag lever på socialbidrag är 25 och utbränd med en kropp som en 70 åring, jag har även PTSD och lever i Flashbacks från min förra relation där jag blev slagen och han sparkade min graviditet till missfall, har växt upp med sexuella övergrepp och varit med om en hel del bokstavligen skitsaker. Men är jag olycklig? Aldrig i livet, jag har mitt fina hem, äntligen ett hem! Jag har min underbara sambo!!! Jag har fantastiska vänner och möjligheter att utöva mina intressen, jag har terapistöd och lagom med krav på mig, jag äter det jag njuter av och jag ser det jag vill se på film och serier. Jag äger varken arbete bil båt landställe hund barn och jag har aldrig varit till ett varmt land utanför Skandinavien och jag fick låna pengar för att ha råd med mobilräknin och mat innan jag tyckte att jag var värd hjälp med försörjningsstöd. Så jämfört med det så har jag lyx nu att jag kan betala min egen räkning och kan få känna mig självständig.

Bara för att ge perspektiv. Det är inte lyckliga människor som blir tacksamma, det är tacksamma människor som blir lyckliga. Alla har lika i garderoben alla har strul och problem men det var bara jag och en liten liten procent som vågade visa den sidan på Facebook, den ärliga sanningen hur mitt liv sett ut var inte bara fina filtrerade bilder när jag glassar runt i Skärgården eller skrattar med massa vänner den ärliga versionen var att ta upp alla hemska tankar jag hade, all sorg jag bar på och bördan det var att leva. Jag fick följare på Instagram som blev inspirerade att också dela mer om ens alla känslor inte bara prestera de lätta känslorna.

Hoppas jag gav dig lite hopp och sanning som hjälper dig släppa besattheten att ha det andra har, för det är definitivt inte lycka, lycka är att skapa något du uppskattar i ditt eget liv, och det behöver inte kosta ett öre.

"whether you think your life sucks or not, you are right"

- your Brain

Svar på tråden Alla verkar så lyckliga, mitt liv suger