Om jag skulle känna den där distansen med min sambo hade jag gått ut till tv rummet och sagt "Kan vi prata?" Sen hade jag sagt "Jag känner att det hänt något mellan oss, vi håller oss ifrån varandra, vi umgås inte vår relation har lagts i skymundan för barnen / jobb / plugg vi glömmer att prioritera OSS, och jag saknar oss!! " Sen hade jag frågat vad han tror vi kan göra för att hitta glöden igen, om vi kanske kan boka en kryssning eller åka iväg och tälta eller hälsa på hans familj och ta en roadtrip eller börja en danskurs eller gå på bio i helgen ja vad som helst med oss i fokus, att få en relation är ju halva jobbet, att bevara en relation är ju färskvara det är en blomma som alltid behöver omvårdnad.
Jag finns inte på sociala medier och det är SÅ SKÖNT att slippa se vad alla andra gör hela tiden som en tävling i "mest lyckat liv" det har blivit så skruvat att lycka gick från en upplevelse till en prestation så mitt förslag är slut i Facebook. Om du bara blir på dåligt humör varför lägga tid på en sida du inte trivs av? Det är som att kolla på en film du hatar klart livet suger då!
Gör mer saker du vet att du gillar. Börja med något litet. Titta på en film du gillar eller köp något gott du gillar.
Sen vill jag be dig fokusera på andra sidan gräset. Och ber dig räkna upp 10 saker du är glad för i ditt liv. Detta är viktigt också för ingen människa är lycklig utan uppskattning. Det är också ett sätt att få ny energi och inspireras till mer saker du skulle uppskatta.
Du har nog grävt ner dig lite väl djupt och tror du har det sämsta livet för att du inte har ett landställe eller segelbåt, jag lever på socialbidrag är 25 och utbränd med en kropp som en 70 åring, jag har även PTSD och lever i Flashbacks från min förra relation där jag blev slagen och han sparkade min graviditet till missfall, har växt upp med sexuella övergrepp och varit med om en hel del bokstavligen skitsaker. Men är jag olycklig? Aldrig i livet, jag har mitt fina hem, äntligen ett hem! Jag har min underbara sambo!!! Jag har fantastiska vänner och möjligheter att utöva mina intressen, jag har terapistöd och lagom med krav på mig, jag äter det jag njuter av och jag ser det jag vill se på film och serier. Jag äger varken arbete bil båt landställe hund barn och jag har aldrig varit till ett varmt land utanför Skandinavien och jag fick låna pengar för att ha råd med mobilräknin och mat innan jag tyckte att jag var värd hjälp med försörjningsstöd. Så jämfört med det så har jag lyx nu att jag kan betala min egen räkning och kan få känna mig självständig.
Bara för att ge perspektiv. Det är inte lyckliga människor som blir tacksamma, det är tacksamma människor som blir lyckliga. Alla har lika i garderoben alla har strul och problem men det var bara jag och en liten liten procent som vågade visa den sidan på Facebook, den ärliga sanningen hur mitt liv sett ut var inte bara fina filtrerade bilder när jag glassar runt i Skärgården eller skrattar med massa vänner den ärliga versionen var att ta upp alla hemska tankar jag hade, all sorg jag bar på och bördan det var att leva. Jag fick följare på Instagram som blev inspirerade att också dela mer om ens alla känslor inte bara prestera de lätta känslorna.
Hoppas jag gav dig lite hopp och sanning som hjälper dig släppa besattheten att ha det andra har, för det är definitivt inte lycka, lycka är att skapa något du uppskattar i ditt eget liv, och det behöver inte kosta ett öre.
"whether you think your life sucks or not, you are right"
- your Brain