Efter 6 år... hur går man vidare?
Efter en 6 år lång relation har jag och sambon separerat. Ett gemensamt beslut (typ) och nu ska man helt plötsligt leva själv igen. Känslorna finns fortfarande kvar, vi har varit varandras bästa vänner och trygghet under denna tid och nu förväntas vi klara oss på egen hand. Sorgen, ilskan och uppgivenheten av att det inte fungerade äter upp mig inifrån. Det dåliga samvete gnager över min del för att det tog slut. Varje kväll fylls ögonen med tårar då vetskapen om att jag ska lägga mig själv även ikväll. Utan honom. Utan att ha pratat om dagen med honom. Utan att ha tittat på en serie i soffan framför tv:n innan. Utan att ha umgåtts med varandra. Samt med vetskapen om att jag kommer att vakna upp själv. Till ännu en dag utan honom.
Hur fan går man vidare? När försvinner sorgen och det dåliga samvetet? När försvinner behovet, från oss båda, att vilja ringa varandra för att vi saknar varandra så mycket? Hur kan jag, som nästan 30 år gammal, acceptera att förhållandet tog slut precis innan vi skulle skaffa barn och börja våra liv på riktigt? Hur hittar jag en ny som jag känner samma trygghet till? Hur orkar jag inleda ett förhållande igen? Lära känna någon på nytt igen, bygga upp förtroende och planera ett nytt liv med en ny person.
Just nu känns allt hopplöst. Livet blev inte som det skulle. Hur orkar man gå vidare?