• Author7

    Gå ner i vikt , tips på dieter

    Hej! 
    Jag håller på att försöka gå ner i vikt. Mitt mål är 60 kilo och just nu väger jag 88 kilo. Jag är 170 cm lång och är kvinna. 
    Jag är vegetarian och har varit det i snart tolv år. I början gick jag ner i vikt jätte mycket tack vare det men under de senaste åren har jag dock gått upp en massa vikt . Mest på grund av mina dåliga vanor av äta godis och eftersom jag har pco så har jag lättare för att gå upp i vikt. Jag har dock gått ner nio kilo i våras vilket är toppen. Men jag känner att jag kanske vill gå på någon diet som gör att jag går ner i vikt fortare. Har ni kanske någon bra tips på en diet? Glad
    Jag vill dock inte ge mig in på någon form av pulver diet för jag är lite emot dem. 
    Jag är också lite emot att räkna kolhydrater och sånt där. 

  • Svar på tråden Gå ner i vikt , tips på dieter
  • Bertram

    Lchf :) Går alldeles utmärkt att äta vegetarisk lchf, gärna i kombo med 5;2 eller periodisk fasta :)

  • RebeckaM

    Kör på en diet som tar bort vitt socker, vitt mjöl och saker som pasta och ris. LCHF och liknande. Dietpulver är en kortsiktig plan. Bantningspiller kan fungera som mer motivation men aldrig utan annat som mer träning och bra diet.
    Du bör dock fundera på om du inte är matberoende. Då kommer en diet inte att räcka. Då måste du få någon form av terapi, 12-stegsprogram och liknande.


    Rebecka är en erfaren webbskribent - artikelskribenten.se
Svar på tråden Gå ner i vikt , tips på dieter