• Anonym (Solnedgång)

Break-up tips!

Här tänkte jag att vi alla kan dela med oss om tips till varandra för oss som blivit dumpade.

Jag vill dela med mig om vad slm hjälpte mig att komma över ett 6 år långt samboförhållande. Är kvinna och mitt ex träffade en annan kvinna bakom mig rygg. Jag var riktigt uppgiven och det var svårt att inte jämföra mig med hans nya. Jag hatade mig själv!

Jag hade ingen ork till något utan ville bara ligga på sängen och gråta. Vilket jag gjorde första veckan. Alla tips jag fick gjorde mig bara påmind om mitt ex och var inte till någon större hjälp. Jag blev dessutom desperat att hitta någon ny, men ingen dög för jag jämförde alla med mitt ex. Dock blev det många ONS.

Tog mig i kragen och det som hjälptemig mest var:

1. Promenader (gick tidiga mornar för att inte stöta på folk, kände mig och såg ut som om jag haft 7 svåra år). Minst 1 varje dag.

2. Onanera och se till att komma minst 1 gång om dagen. Det var nästintill omöjligt till en början. Men jag var tvungen att göra dn förändring för att inte förfalla.

3. Läsa böcker om att tycka om sig själv. Höll på med detta i 3 månader utan resultat, hittade bara fler fel på mig själv.

Nu gick detta snabbare än jag trodde. Jag har dessutom alltid förknippat onani som något skamligt och "fel". Men en vecka senare började jag redan återfå självkänslan och vågade börja ta promenader bland andra människor. Det har nu gått en månad sedan jag började onanera och jag känner mig så levande, vilket jag inte gjort på flera år. Jag känner mig riktigt lycklig och med självförtroendet föll mycket annat på plats.

Hoppas JAG kan hjälpa någon. Detta fungerar nog inte på alla men för mig var det absolut bästa medicinen.

Svar på tråden Break-up tips!