• Preggy101

Deo&andra produkter?

Hej,

Vad kan man använa för produkter?

Jag har köpt produlter från mama earth. Men deon gör så jag blir svettig under dagen. Även duschprodktena verkar inte ta borr allt 100. Men jag vet inte. Kan man använda Vischy? Jag använde det innan.

Har också bytt all smink till Jane Iredale produlkter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-04 07:25
    Produkter för hygienen dvs. Som är vänliga för gravida.

• Svar på tråden Deo&andra produkter?
  • Iowhannah

Du kan väl använda vad som helst? Personligen använder jag sånt som doftar så lite som möjligt (pga att jag är doftkänslig) och ser till att det är fritt från SLS. Annars lägger jag ingen vikt på att göra nåt sånt annorlunda bara för att jag är gravid.

• Iowhannah
    Preggy101 skrev 2018-07-04 08:07:26 följande:

Jag vet inte.

Läst att man ska ha naturliga produkter.

Ska och ska. Det är väl alltid det bästa, oavsett om man är gravid eller inte.

Har du ork och tid så kan du googla lite och göra deo/duschcreme/balsam själv.
  • elsi
    Preggy101 skrev 2018-07-04 07:24:33 följande:

Hej,

Vad kan man använa för produkter?

Jag har köpt produlter från mama earth. Men deon gör så jag blir svettig under dagen. Även duschprodktena verkar inte ta borr allt 100. Men jag vet inte. Kan man använda Vischy? Jag använde det innan.

Har också bytt all smink till Jane Iredale produlkter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-04 07:25
    Produkter för hygienen dvs. Som är vänliga för gravida.

Jag använde mina helt vanliga hygiengrejer och smink när jag var gravid och ammade. 
  • EpicNurse

Du kan använd samma som du brukar. Varför krångla till det?

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Preggy101

Jag har googlat.

Därför jag köpt mama earth som jag nämnde. Jag vill ej att något ska hända barnet.

Tack för era kommentarer.

• Iowhannah
    Preggy101 skrev 2018-07-04 08:19:53 följande:

Jag har googlat.

Därför jag köpt mama earth som jag nämnde. Jag vill ej att något ska hända barnet.

Tack för era kommentarer.

Vad har du använt innan som skulle kunna påverka barnet på något sätt? Arsenik?
  • MrsAJ88
    Preggy101 skrev 2018-07-04 08:07:26 följande:

Jag vet inte.

Läst att man ska ha naturliga produkter.

Naturligt är överskattat och ingen garanti för att något är ofarligt och bra. Det finns en övertro på naturligt i vårt samhälle. Arsenik, flugsvamp och bly ät naturligt men knappast att rekommendera ändå.
  • FrökenFlower

Jag är en sån där galning :) som helst använder så rena produkter som möjligt oavsett om jag är gravid eller inte. Dock deo är något där jag använder en "vanlig".

Jag brukar handla från Devaz eller Jordklok. Finns mycket att läsa och blanda egna tvålar, hudkrämer och schampon.

Lycka till!!

Svar på tråden Deo&andra produkter?