• Anonym (Hjälp)

Få honom intresserad igen

Hej!

Jag träffade en kille på mitt jobb för lite mer än ett år sedan. Vi flörtade en del och när jag sen slutade någon månad senare fortsatte vi snacka och träffade varandra 2-3 gånger. Han verkade alltid så intresserad och ville ses men när det väl kom till sak så kunde han aldrig pga "mycket plugg". Var totalt nerkärad i denna människa och ville inte avsluta det. Men tillslut frågade jag vart det ledde osv och han sa att jag borde gå vidare pga olika personliga skäl. 

Jag är inte dum. Jag fattar att intresset inte var tillräckligt stort men anledningen till att jag inte kan gå vidare (detta var nu 6 månader sen) är för att jag aldrig fick veta VARFÖR han inte ville vara med mig. Det gnager på mig så hårt att jag inte frågade och förmodligen aldrig får veta. Jag skulle gissa att han kan fått känslan av att jag var lite för "lätt tillgänglig" vilket jag verkligen inte är vanligtvis. Vi körde aldrig riktigt "katt oh råtta" leken. 

Men nu till saken. Vi jobbar återigen ihop på samma arbetsplats.  Vi pratar när vi träffar på varandra osv. Men jag vill verkligen bara att han ska bli intresserad igen så jag kan komma över hela den här "varför dissade han mig?" tanken. Vad är era bästa tips? Ska jag leka ointresserad? Ska jag visa intresse? HJÄLP!

• Svar på tråden Få honom intresserad igen
  • Anonym (mmm)

Börja med att vara lite mer mogen. Ursäkta, det kanske låter taskigt men det är det enda du kan göra

• Anonym (Tjejkompisen)

Var trevlig och ge uppmärksamhet men bara vänskaplig. Kanske ge någon vink att du är intresserad av någon annan. Förstår din känsla.

• Anonym (M)

För det första, att spela spel och köra "katt och råtta-lek" är väldigt fånigt, slöseri med tid och sa jag fånigt? Om han tappade intresse för att du inte spelade spel och lekte svår så är det lika bra. Du vill inte ha någon som tycker att man ska hålla på med sådana fånerier för att man ska vara intressant. Sådant beteende bör man lämna bakom sig när man lämnar tonåren, om inte tidigare. 

Det andra, var bara trevlig som kollegor är trevliga. Är han intresserad av dig igen så får han väl visa det. Är du fortfarande intresserad och vill försöka få till något igen, så var rak och ärlig. Men räkna med att det inte blir något och att han kanske tackar nej igen, eftersom han redan visat en gång att det inte fanns mer från hans sida. 

Vad gäller anledningen till varför han inte var intresserad, försök släppa det bara. Det kommer inte på något sätt få dig att må bättre att få förklarat vad det var med dig som gjorde att han inte var intresserad av just dig, och det är inte ens säkert att han har någon direkt anledning. Somliga dras man till, andra inte. Behöver inte vara mer än så helt enkelt.

• Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2018-07-05 04:20:48 följande:
    För det första, att spela spel och köra "katt och råtta-lek" är väldigt fånigt, slöseri med tid och sa jag fånigt? Om han tappade intresse för att du inte spelade spel och lekte svår så är det lika bra. Du vill inte ha någon som tycker att man ska hålla på med sådana fånerier för att man ska vara intressant. Sådant beteende bör man lämna bakom sig när man lämnar tonåren, om inte tidigare. 

Det andra, var bara trevlig som kollegor är trevliga. Är han intresserad av dig igen så får han väl visa det. Är du fortfarande intresserad och vill försöka få till något igen, så var rak och ärlig. Men räkna med att det inte blir något och att han kanske tackar nej igen, eftersom han redan visat en gång att det inte fanns mer från hans sida. 

Vad gäller anledningen till varför han inte var intresserad, försök släppa det bara. Det kommer inte på något sätt få dig att må bättre att få förklarat vad det var med dig som gjorde att han inte var intresserad av just dig, och det är inte ens säkert att han har någon direkt anledning. Somliga dras man till, andra inte. Behöver inte vara mer än så helt enkelt.
    Håller med
  • Anonym (H)

Jag tycker du respekterar hans nej och slutar göra bort dig med olika "taktiker" för att vinna honom det är bara falskt och du kommer ju möjligtvis få han tillfälligt men tänk på att han själv inte genuint visar intresse till dig, det finns män som kan tycka du är trevlig men tyvärr inte djupare intresse, uppskatta han som person istället för försöka äga honom som din lussekatt. Låt han få slappna av som kollega! Det är en början.....

Svar på tråden Få honom intresserad igen