• Diale

    Har du barn med Asperger/Adhd och bor i Ängelholm?

    Hej
    Jag och min familj är på väg att flytta till Ängelholm. Min dotter har Asperger samt Adhd. Nu undrar jag om någon vet hur det fungerar I skolan där?


     


    Finns det några specialskolor man kan ställa henne I kö till? Om det nu finns kö (bor I sthlm nu där det ju är kö till allt) Eller går ert/era barn I vanlig skola och att det fungerar. Finns det skolor som är extra bra/dåliga på att hjälpa dessa barn?

    Min dotter går nu I en liten grupp I sin skola och det fungerar bra.

  • Svar på tråden Har du barn med Asperger/Adhd och bor i Ängelholm?
  • PenguinBonBon

    Mitt barn har autism (aspergers) och han går i en vanlig skola, rebbelberga skolan, men han ska börja välja högstadie om bara några månader ja...

    Det går ganska fint för honom där men tyvärr vet jag inget om högstadiet

  • Anonym (Skärpning)
    PenguinBonBon skrev 2018-07-05 12:27:36 följande:

    Mitt barn har autism (aspergers) och han går i en vanlig skola, rebbelberga skolan, men han ska börja välja högstadie om bara några månader ja...

    Det går ganska fint för honom där men tyvärr vet jag inget om högstadiet


    Om du nu är 12 år i din andra tråd kanske du ska sluta låtsas att du är förälder i den här? Om du vill bli tagen på allvar med dina egna autismfunderingar så blir det inte bra om du luras i andra trådar.
  • Physalis
    Anonym (Skärpning) skrev 2018-07-05 12:33:49 följande:

    Om du nu är 12 år i din andra tråd kanske du ska sluta låtsas att du är förälder i den här? Om du vill bli tagen på allvar med dina egna autismfunderingar så blir det inte bra om du luras i andra trådar.


    Håller med. Läste för någon dag sedan en tråd där samma person påstod sig vara barnlös och endast hade erfarenhet av systerns barn.

    Till ts: det finns många föräldragrupper på facebook för barn med NPF. Sök bara på "npf" så bör du hitta. Där kan du nog nå väldigt många fler som kan hjälpa dig.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Har du barn med Asperger/Adhd och bor i Ängelholm?