Mäns bristande hygien dealbreaker för sex
Jag talar nu inte om vanlig basal hygien som att duscha och borsta tänderna. Utan mer grundläggande sådan som jag uppmärksammat att de allra flesta har som jag träffat, med undantag för vissa väldigt unga fräscha killar från 90- generationen och uppåt faktiskt brustit i.
Hygien för mig handlar mycket om hudens kondition, tandhälsa och hår. Att köra tandtråd regelbundet, gå till tandläkaren/tandhygienist och hålla efter gamla lagningar och tandsten mm. Klippa tånaglar, fila hälarna, ha mjuka händer osv. Men många män jag träffat räknar tandborstning som det enda nödvändiga åtgärden ungefär och kör dubbeldusch till allt. Peelar heller aldrig huden från gamla hudrester, torrbostar t ex. Har torrt fnöskigt hår om de har turen att ha det kvar.
Desto högre upp i åldrarna desto mindre hygienska män har jag noterat. De kan vara rena (dvs nyduschade) men använder smutsiga kläder och tvättar kanske inte ytterkläderna tillräckligt och luktar lite unket. Tyvärr har de alltför sällan goda after shaves eller parfymer vilket jag uppskattar. Flera har haft torr knottrig hud, alldeles för mycket och oskött hår (näsa så väl som pung och öron etc.
Ofräscha helt enkelt!
Har dejtat några på raken nu som jag fått tacka nej till pga av ofräschet. Tanken på att kyssas har känts helt utesluten. Skulle inte ens vågat ta reda på vad som fanns inannför gylfen.
Tråkigt. för jag har gillat dem som person men på så tidigt stadium känns det helt enkelt inte läge att börja ställa krav på hygien.
Nyfiken på andra kommentarer i ämnet och tillvägagångsätt?