• Kellie13

    Igångsättning

    Halloj allihopa! Det är så att jag väntar på att min lilla prins ska anlända (bf imorn) och min fråga är: man blir inte igångsatt innan 42+0 va? om allt är normalt med fostervatten och så?
    Blev igångsatt med dottern för 5 år sen men då tyckte jag inte att det var lika jobbigt att gå över tiden. Men nu väger jag mer, har foglossning som jag inte hade då och ont i ryggen! Är så otroligt less på att vara gravid och så tung nu! Så att bara tanken att gå 2 veckor till med detta skrämmer mig!

  • Svar på tråden Igångsättning
  • Anonym (bm)

    Nej, inte om det inte finns medicinska skäl. Häng inte upp dig på planerad dag, allt mellan 37 och 42 veckor är normalt!

  • grönaärtan

    nej inte vad jag vet.. jag blev igångsatt 42+0.. är i början av graviditet med nr2 och kommer aldrig låta dem låta mig gå över så länge igen.. då blir jag galen!

  • Kellie13
    Anonym (bm) skrev 2018-07-06 05:49:54 följande:

    Nej, inte om det inte finns medicinska skäl. Häng inte upp dig på planerad dag, allt mellan 37 och 42 veckor är normalt!


    Nä det gör jag inte heller, hänger upp mig på det datumet men det jag menar e att bebisen e liksom "klar" vid v 40 och har man då så ont i ryggen, har foglossning eller andra problem så borde man inte behöva gå i 2 veckor till med detta. Man ska ju orka sen efter förlossningen oxå.
  • Kellie13
    grönaärtan skrev 2018-07-06 07:58:52 följande:

    nej inte vad jag vet.. jag blev igångsatt 42+0.. är i början av graviditet med nr2 och kommer aldrig låta dem låta mig gå över så länge igen.. då blir jag galen!


    Nä det e så jag känner också. Får panik av bara tanken!
Svar på tråden Igångsättning