• Nussi

    Behöver akut hjälp innan 13 Juli. Val gymnasium

    Hej, 
    Jag vet inte vad jag ska göra, så nu vänder jag mig till denna sidan.Jag är helt knäckt av skolvalen till gymnasiet. 


    Dottern har velat att jobba med djur, och har inte direkt haft nåt intresse av att välja skola eller linje, då hon är rätt trött på skolan.Och fått dåliga betyg ( av många olika anledningar, även skolan)


    Syokonsulenten som hjälper till med detta har bara gått in på vad dottern VILL jobba med, inte att hon är skoltrött. Hon fick 150.0 och ett F i matte, poäng i slutbetyg. 

    Vi bor i Stockholms kommun. Vi fick hjälp med valen, djurgymnasium i Liljeholmen och även hotell och turism i Huddinge och så satte hon in henne i Spånga gymnasium, (1 t och en kvart hemifrån) en skoltrött elev. Vi fick svar nu och det enda hon kom in på är Programinriktat individuellt val mot Naturbruksprogrammet Spånga gymnasium Jag vill inte sätta henne i Spånga tyvärr och hon vägrar åka dit. 

    Jag har hållit på med detta sen detta skiten startade och det är en djungel av val.


    Och nu håller jag på att tappa tålamodet och vet inte ens om hon ska gå gymnasiet, för jag orkar inte välja en gång till, 3dje gången.. Man kan ju göra om sent val, och det är det jag håller på med nu. 


    Min fråga är, är det någon som vet något program/skola i stockholm som kräver låga poäng  (förutom spånga) , och i vilka skolor dessa finns i Stockholms innerstad?? Jag håller på att li galen av denna stress av val och skolor och miljoner alternativ. 
    Nu är det bara viktigt att hon går 3 år i gymnasiet, sen vad hon går för linje eller programinriktad är mindre viktigt. Bara hon inte drar på det år..

    Jag har panik...vill någon hjälpa mig i denna djungel. 

  • Svar på tråden Behöver akut hjälp innan 13 Juli. Val gymnasium
Svar på tråden Behöver akut hjälp innan 13 Juli. Val gymnasium