• Jagheteralma

Missfall eller ”normalt”?

Fick höra av läkaren att det var ett begynnande missfall då jag blödde brunt i söndags. Han informerade mig att jag kommer blöda mkt då eller dagen efter. Ska tiläggas att han hittade hjärtat blinkandes.

Jag har inte blött sen dess men har haft mörkbruna (gryniga - trådiga) flytningar sen dess när jag ska gå på toa. Det liksom droppar efter jag kissat klart.. Oftast på morgonen bara. Jag har haft den vanliga molväken som jag haft hela tiden, är i v 8 nu (7+0) och när det hände va jag 6+2.

Nån som har erfarenhet / förklaring?

Jag ska på återbesök på måndag, har mått skit verkligen psykiskt. En dag är som ett år.

• Svar på tråden Missfall eller ”normalt”?
  • Jag är bara jag

Otroligt klantigt sagt!  Och dessutom när han sett hjärtat- då är risken för missfall mycket liten. Det är i vart fall inget pågående missfall för då blöder man massor, färskt, ofta med klumpar och har ont.  Brunt tyder på gammalt blod vilket ganska ofta är ofarligt. Jag har t.o.m blött rött och ganska mycket och det gick bra ändå.

• Anonym (Julla)
    Jagheteralma skrev 2018-07-05 22:15:11 följande:

Fick höra av läkaren att det var ett begynnande missfall då jag blödde brunt i söndags. Han informerade mig att jag kommer blöda mkt då eller dagen efter. Ska tiläggas att han hittade hjärtat blinkandes.

Jag har inte blött sen dess men har haft mörkbruna (gryniga - trådiga) flytningar sen dess när jag ska gå på toa. Det liksom droppar efter jag kissat klart.. Oftast på morgonen bara. Jag har haft den vanliga molväken som jag haft hela tiden, är i v 8 nu (7+0) och när det hände va jag 6+2.

Jag ska på återbesök på måndag, har mått skit verkligen psykiskt. En dag är som ett år.

Jag har haft tre missfall och har blött mer än vanlig mens med mycket klumpar alla gångerna. (Har inte varit tvivel om missfall).

Tror mer du har fått ma eller att allt är som det ska.
  • Tumvante

Jag blödde i nästan 2 månader, lite blod varje dag och två störtfloder. Jag hade ett 5x5 cm hematom som nu inte alls syntes till på scanning i onsdags. Fick också diagnosen ?hotande missfall?. Men baby har vuxit på fint och är nu i vecka 17 :)

Så det behöver verkligen 8nte betyda missfall. Jag var ju bombsäker själv på att det var kört när jag såg blod, då mina andra missfall börjat just så.

Det är inte direkt vanligt att blöda nej, men det finns oss som gör, och att hjärtat tickar på, tycker jag du ska se som hoppfullt!

Käkar du blodförtunnande eller omega3?

• Anonym (J)
    Jagheteralma skrev 2018-07-05 22:15:11 följande:

Jag blödde i vecka 8. Det gick jättebra! Hade en till blödning i vecka 19 för att tappen blev irriterad av ett VUL jag gjorde. Är i vecka 27 nu och bebben mår bra. :)
    Tumvante skrev 2018-07-05 22:27:30 följande:

Käkar du blodförtunnande eller omega3?

Omega3 har knappt en betydande effekt för blodets tjocklek. Men visst, blodförtunnande kan påverka. :)
  • Anonym (C)

Jag blödde (hade bruna blödningar) mellan v.6-13, det kom och gick under dessa veckor, kunde vara varannan till var 3e dag. Och det var mer och mindre, är idag i v.28 och bebisen mår bra :) . Troligtvis är det sköra slemhinnor eller progesteronet som orsakar blödningarna.

• Anonym (Anonym)

Jag har själv haft rosa/bruna flytningar under min graviditet i vecka 11 men inget missfall på gång. Det kan ju vara så att du egentligen skulle haft din mens vid denna tiden och att du blöder pga det. Min mamma hade mens som vanligt dem 3 första månaderna under hennes första graviditet, och trodde därför inte hon var gravid öht. När hon trodde hon var i v12 var hon i vecka 20. Tror inte du behöver oroa dig ts, om det dessutom finns ett hjärta som slår.

Svar på tråden Missfall eller ”normalt”?