Vad är polisens span?
Frågan kanske låter lite konstig men jag undrar verkligen. Min lilla syster är tillsammans med en gängmedlem och har varit i flera år. Dem har även barn ihop. Båda jobbar och "sköter sig" ok ekonomi och så. Min syster har ett förvånansvärt bra jobb för att vara så ung.
Min sambo jobbar inom kommunen och hans bror (min svåger) också. Kommunen har tydligen säkerhets samtal med olika hyresbolag och myndigheter och kommunala bolag. Vet inte hur ofta men de händer och på de säkerhet samtalet hade polisen informerat om ett bröllop som skulle äga rum om en månad som dem ska ha span på! Detta visade sig vara min syster och hennes killes bröllop.
Jag fick veta detta av min svåger som deltog. Han visste att de va min systers bröllop då han själv är bjuden.
Min frågor är:
Varför informerar dem om detta och har såna möten? Varför ska hela kommunen veta de?
Hur har dem ens fått reda på det?
Varför gör dem det? De är ej precis som de är en affärs uppgörelse på ett bröllop?
Vad krävs ens för att span ska ha span på en? (Kan inget om polisens arbete)
Har dem span på alla fördetta kriminella eller små kriminella eller det krävs en vis grad av kriminalitet för att dem ska ha span?
Vet att han haft span på honom innan. Men innebär de span på hela deras familj, hon och deras barn och så? Har dem koll på var alla jobbar och Barnens dagis och fritids?
Sen undrar jag även lite allmänt om spans arbete.
Sen också... Min syster avskyr kriminella gäng MC gäng överlag... men hon älskar ju son man och han är en bra pappa... Ska jag berätta om vad jag fått veta? Eller finns de risk att jag förstör deras bröllop då? Hur funkar de ens när dem här span på bröllop?
Uppskattar alla svar. Snälla. Tack
Orolig syster