T90 skrev 2018-07-08 01:18:02 följande:
Det tär att försöka skaffa barn... Å så missfall på det. Längtan, sorg, oro, man regerar / sörjer olika i relationen. Inte konstigt att relationer svajar...
För oss tog det 8 månader att bli gravida och fick missfall. Första graviditeten för oss båda. Tog så extremt hårt och vi försökte igen så snart vi kunde. Hur vi mådde påverkade relationen jättemycket, gled isär och vi höll på att göra slut fastän ingen av oss egentligen ville det.... Oavsett trauma i en relation så tär det och blir ju en prövning.
Det tog ett halvår för oss att lyckas igen. Sex på schema, stress, press under den tiden. Antar du känner igen dig? Men även fina saker hände under den tiden. Vi hittade varandra igen. Han friade. Gravida nu igen,bara vänta och se nu.
Det jag vill säga är att det kan kännas skit med relationen och det kan gå skit, men det kan också stärka och bli bra/bättre.
Jag känner igen mig till 100%. För oss så hade vi hoppet uppe bra de första 6 månaderna, vi var mest förväntansfulla. Sen när plusset kom blev vi jätteglada och började prata större lägenhet osv. Men på första vul konstaterades utomkveds. Hade en väldigt svår upplevelse med hela den resan men det behöver jag inte gå in på nu om du inte vill höra.
Efter det blev det liksom tystare mellan oss. Känns ibland lite påtvingat att ha sex och tanken på att bli gravid finns alltid i bakhuvudet vad jag än gör.
Sen det med att min sambo har en dotter som är här nästa hela tiden gör det svårare också. Missförstå mig inte, jag älskar henne, men efter att jag kom hem från kvinnokliniken och fått cellgift mot utomkveds, så var det jobbigt att se dom två tillsammans, lyckliga...
Grattis till att du är gravid igen, all lycka till er!