• Cremanei

    Ena dagen hög sex lust andra dagen äcklad

    Hej, jag o min kille har ett problem.


    För det mesta har jag en hög sexlust, och jag och min partner har underbara intima stunder. Men då och då, sisådär en dag i veckan, vill jag inte alls känna av honom. Inte så att jag bara inte har lust att ha sex, men när han försöker vidröra mig i något av de privata områdena så vänder det sig i magen och jag får en instinkt av att fly undan eller helt enkelt slå till honom. Samma sak var det med mitt ex. Detta skapar en hel del osäkerhet och frustration, speciellt hos min partner, och vi försöker förstå vad det beror på. Någon som känner igen? Jag är en 25årig kvinna och använder inte p-piller eller annan medicin.   

  • Svar på tråden Ena dagen hög sex lust andra dagen äcklad
  • Natalie52

    Jag känner igen mig i vad du skriver, men jag kan inte sätta fingret på vad det beror på..

    Min tanke är dock (för egen del) att tidigare relation/förhållande med dominant partner som kör över en har gjort en skör och illatillmods. I nya relationen är min partner så fin och ödmjuk att jag skäms över mig själv.

    Som kvinna vet jag många har en slags inbyggd skam över att uttrycka sexualitet vilket kan spela in?

    Jag går i perioder på antidepressiva DE påverkar min sexlust fruktansvärt.

    Så jag slängde ur mig lite förslag från min sida, du kanske känner igen dig i något av det eller kanske inget överhuvudtaget.

    Men stress och hälsa påverkar ju så klart sexlusten också. Om du är utmattad från jobb/skola? Dålig självbild/självkänsla kan påverka.

  • Anonym (Grabben)

    Kloka ord "Stress och hälsa påverkar ju så klart sexlusten också. Om du är utmattad från jobb/skola? Dålig självbild/självkänsla kan påverka."

    Men låter drastiskt att du reagerar så kraftigt negativt. Använder du något preventivmedel?

  • Anonym (Bruden)

    Jag känner inte exakt igen din situation eftersom jag aldrig blir äcklad av min kille. Och min lust svänger inte riktigt från dag till dag. Men däremot så påverkas min kåthet väldigt mycket att min menscykel och hormonnivåerna.

    Jag är väldigt kåt under ägglossning, känner mig som värsta porrstjärnan och är även väldigt kåt under mensen och veckan efter mens.

    Veckan före mens däremot, pms-veckan, känner jag mig fet och ful och äcklig och får verkligen kämpa för att bli kåt. Då är jag också lite obekväm med att han tar på mig, överkänslig. :/

    Men eftersom det är mer på än av så är det ju helt lugnt.

  • Anonym (Bruden)
    Cremanei skrev 2018-07-08 00:54:14 följande:

    Hej, jag o min kille har ett problem.

    För det mesta har jag en hög sexlust, och jag och min partner har underbara intima stunder. Men då och då, sisådär en dag i veckan, vill jag inte alls känna av honom. Inte så att jag bara inte har lust att ha sex, men när han försöker vidröra mig i något av de privata områdena så vänder det sig i magen och jag får en instinkt av att fly undan eller helt enkelt slå till honom. Samma sak var det med mitt ex. Detta skapar en hel del osäkerhet och frustration, speciellt hos min partner, och vi försöker förstå vad det beror på. Någon som känner igen? Jag är en 25årig kvinna och använder inte p-piller eller annan medicin.   


    Jag tänker också att om ni pratar och är öppna om det , borde det inte skapa osäkerhet hos honom. Man mösteju inte knulla 24/7. Är sexlivet bra överlag och det handlar om någon dag då och då, så borde du ju bara säga att, idag vill jag inte ha sex, så slipper du ju känslan av obehag.
  • Anonym (Xxx)

    Jag tror att det är ett misstag att du berättat för honom att du känner. Det kommer knappast gå att reparerera den skadan nu. Han kommer inte kunna ta i dig som tidigare.

    Hur tänkt dy egentligen.

    Hur hade du känt om han hade sagt typ:

    ?Älskling, ibland när du tar ibland känner jag mig bara äcklad av dig! Vill du hjälpa mig ta reda vad det beror på??

    En person med lite värdighet hade bara lämnat i en sån situation, och aldrig kommit tillbaks.

  • Cremanei

    Tack för tankar!


    Jag har också funderat på ifall det kan ha att göra med mitt ex som var väldigt pushig, lät honom ofta komma in i mig fast jag inte ville. Generellt kommer så starka anti-känslor från tidigare övergrepp, men det var inte alls så så att mitt ex förgrep sig på mig. Normalt att ha upp och nedgångar i lusten, men jag kanske är en över emotional person? Får väl öva på att ta ett djupt andetag och vänligt säga att vi tar det imorgon istället, och se hans ledsna miner.


    Vi pratar rätt öppet om det, han är helt underbart omtänksam och förstående. Ingen oro att han lämnar, han har gett mig tusen anledningar (i hans ögon) att lämna honom, vi pratar om alla våra felaktigheter, och jag har gjort klart för honom att det här inte är hans fel.     

Svar på tråden Ena dagen hög sex lust andra dagen äcklad