• Äldre 8 Jul 15:24
    1813 visningar
    0 svar
    0
    1813

    Sammandragningar

    Har sedan en längre tid tillbaka haft problem med sammandragningar och kraftig foglossning. Jag har arbetat på som vanligt och bitit ihop i tron om att den kommande 2veckors semestern skulle göra mig gitt inför sista stora rycket på jobbet nu i semesterperioden. 2veckor rasade på i en väldans fart och jag kan inte direkt påstå att kroppen vilat upp sig.

    Då jag jobbar i butik som ligger i köpcenter så innebär det långa dagar mkt stress står och går för det mesta. Enda rasterna dom vi har är lunchen som är 30-60min beroende på passen.

    Innan min semester har jag ibland haft så ont att jag är sängliggandes från det jag kommer hem tills jag åter ska vara på jobbet nästa dag. Jag har dom sagt bitit ihop för jag har hela tiden tänkt att jag är ju ?bara? gravid och då får man krämpor!

    Min förra graviditet var väldigt enkel knappt något illamående och inga biverkningar mer än yrsel dom sista veckorna och då blev jag sjukskriven.

    Min dotter är född lite mer än en månad för tidigt så dom tror även att denna kommer bli tidigare oxå.

    Denna graviditet har varit mkt tuffare.

    Foglossningen gör så ont att jag har problem att stå och gå utan vila samt att jag har rejäla sammandragningar vid minsta ansträngning.

    Jag känner mig stressad och orolig över att mitt barn kommer födas förtidigt just pga av att jag inte kan ta det lugnt!

    Då jag är STF butikschef är det svårt för mig att ara borta och sjukskriven från jobbet och extra svårt nu när vi löser av varandra med just semester.

    Min bm har skickat mig till läkare nu på torsdag för ev sjukskrivning.

Svar på tråden Sammandragningar