• Äldre 8 Jul 21:15
    2408 visningar
    4 svar
    4
    2408

    Sista minuten...

    Hej!

    Jag har sällan rest så har inte mycket erfarenhet...

    Tanken är att resa en vecka i september, men då måste jag ansöka om semester nu. Men nu hittar jsg ingen resa vi har råd med... vågar man ta en sista minuten resa då? Vad kan det kosta då??

    (Grekland, Spanien eller nån annan vanlig destination för sol och bad)

  • Svar på tråden Sista minuten...
  • Äldre 8 Jul 21:30
    #1

    Hur många är ni som ska åka? Det är enklare att hitta resor ju färre personer man är.
    Sedan beror det ju på hur stora krav man har. Har man inga speciella krav alls kan man komma undan väldigt billigt med resan..

    Tänk på att bolagen flyger till olika destinationer på olika dagar, det är alltså inte säkert att du kan vara borta söndag till söndag tex. 

  • Äldre 9 Jul 06:46
    #2

    Vi är två personer som skall åka. Inte mycket krav, gärna pool på hotellet men inget måste.

  • Äldre 9 Jul 08:28
    #3
    Lillis123 skrev 2018-07-09 06:46:48 följande:

    Vi är två personer som skall åka. Inte mycket krav, gärna pool på hotellet men inget måste.


    Vad har du för budget? Hur mycket får resan kosta? Vart kan du tänka dig att åka?

    Jag tror att resorna i september redan nu ät billiga och det är inte säkert ni kan hitta ett bra sista minuten-alternativ. Har ni inte råd med de få tusenlappar en resa kostar kanske ni skall vänta till nästa vår?

    Annars är den bästa nog att faktiskt leta vidare och boka nu, inte vänta till sista minuten. Eller, får du lov att avbryta semestern om ni inte hittar någon resa?
  • Äldre 9 Jul 08:31
    #4

    Det finns tex många resor för ca 2-3000 kr per person till Grekland i september.

Svar på tråden Sista minuten...