• Anonym (Paus)

Paus i förhållande när man har barn?

Vi har det sämre än någonsin efter många år tillsammans och 1a barnet. Jag vill ta en paus, men vet ej hur vi ska föra det rent praktiskt? Förut har jag åkt till mamma men hon har ingen plats för mig och bebisen (2 månader).

Behöver tips och råd samt synpunkter för er som gjort något liknande, hur gick det? Såklart ska pappan få träffa henne när han vill men jag vill ej se honom under 2 veckor

• Svar på tråden Paus i förhållande när man har barn?
  • Tomelilla15

Min fösta tanke är att en paus sällan går att hämta igen. Har man tagit steget att flytta isär (om än tillfälligt) så kanske det är svårt att hämta igen. Men jag vet inte. Ibland kanske situationen är akut.

Fundera på om någon av er fått depression i samband med att barnet kom. Både mammor och pappor kan få det och då finns det hjälp att få. Hör av er snarast till BVC isåfall. Lycka till!

• Anonym (C)

Kanske pappan kan åka iväg annars så kan du bo kvar hemma? Nu under semestertider kan nån av er kanske låna en kompis hus/lägenhet om de är bortresta. Annars får man väl hyra en stuga eller nåt.

• Anonym (Paus)
    Tomelilla15 skrev 2018-07-08 23:22:17 följande:

Min fösta tanke är att en paus sällan går att hämta igen. Har man tagit steget att flytta isär (om än tillfälligt) så kanske det är svårt att hämta igen. Men jag vet inte. Ibland kanske situationen är akut.

Fundera på om någon av er fått depression i samband med att barnet kom. Både mammor och pappor kan få det och då finns det hjälp att få. Hör av er snarast till BVC isåfall. Lycka till!

Förstår tanken men det är inte depression.. blev såhär under graviditeten.. vi har haft pauser förut och lyckats hitta tillbaka
  • Anonym (Paus)

Någon med erfarenhet?

Svar på tråden Paus i förhållande när man har barn?