• Anonym (Toril)

Hur länge kliar det efter löss

Jag håller på att bli knäpp av klådan som. Går ner nacken och över skuldrorna för att inte tala om huvudet.

Har kammat hittade endast två löss så det upptäcktes tidigt. Behandlat och kammat kammat och inte hittat mer men det kliar så in i....

Kan behandlingen gjort hårbotten jättestor, jag har problem med mjäll när jag inte använder speciellt Shampo.

(har kort hår så det är lätt att både kamma och behandla så jag är säker på att jag inte missat vare sig vid kamning eller behandling)

• Svar på tråden Hur länge kliar det efter löss
  • Anonym (Lice lice baby)

Det är som med myggbett, de kan klia ett par dagar efteråt. Ta en allergitablett, typ Claityn/Loratidin så brukar det gå över, räcker nog med en på kvällen ch en morgonen därpå.

Själv får jag "inbillningsklåda" när jag bara läser att det går löss på dagis..

• Anonym (A)
    Anonym (Lice lice baby) skrev 2018-07-09 11:13:36 följande:
    Det är som med myggbett, de kan klia ett par dagar efteråt. Ta en allergitablett, typ Claityn/Loratidin så brukar det gå över, räcker nog med en på kvällen ch en morgonen därpå.

Så är det.
  • Anonym (Toril)
    Anonym (Lice lice baby) skrev 2018-07-09 11:13:36 följande:

OK tack... Ska köpa I morrn om det inte känns bättre
  • Panke

Usch, det kanta evigheter men sitter i huvudet, inte på. Man inbillar sig, kliar sig, skapar mer klåda. För mig höll det på typ två veckor. Det som hjälpte var ett schampo från apoteket mot kliande hårbotten. Tror den effekten satt i huvudet också men det gick över iaf.

• Anonym (????)

Du har väl gjort en lusbehandling på håret som man kan köpa på apoteket? För det hjälper inte att endast ta bort lössen genom att kamma, ägg finns kvar. 

• Anonym (????)

Förlåt, såg nu att du gjort en behandling! 

Svar på tråden Hur länge kliar det efter löss